تجلیل از بانوان برگزیده استان قزوین

بانوان برگزیده استان قزوین در همایش مهرواره تجلیل شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اولین مهرواره بانوان برگزیده کهن شهر قزوین به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و پاسداشت مقام زن در سالن اجتماعات شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

استاندار قزوین در این همایش گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هرگز در ساختار کشور زن تاجر و کارخانه‌دار نداشتیم، درحالی که امروز در بخش خصوصی حضور آن‌ها بسیار پررنگ شده است.

هدایت الله جمالی پور افزود: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی درصد تحصیل زنان از ۲۰ درصد در دوران طاغوت به بیش از ۶۰ درصد رسیده است که به عنوان یک دستاورد بزرگ محسوب می‌شود.

او اضافه کرد: امروز زنان در حوزه فعالان محیط زیست، کشاورزی و اقتصاد، دوشادوش مردان در حال قانونگذاری و اجرای سیاست‌های نظام هستند و شواهد نشان داده است که حتی در انجام کار‌ها تعهدات بیشتری دارند.

استاندار با بیان اینکه در نگاه دولت، جنسیت اهمیت ندارد و تخصص، تعهد و توانمندی ملاک عمل است، گفت: وقتی ما از سرمایه انسانی صحبت می‌کنیم به نقش زن و مرد کاری نداریم، بلکه به دنبال تعهد و تخصص هستیم و معیار‌های تصمیم‌گیری نیز باید همین موارد باشد.

جمالی پور با اشاره به روز زن، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن نقش مادری را در حوزه زنان پررنگ می‌داند و ما اعتقاد داریم مادرانی که از دامنشان پیامبران و ائمه معصوم به دنیا می‌آیند و هدایت‌گری جامعه را برعهده می‌گیرند، لایق ستایش هستند.

استاندار بر مشارکت مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: مجلس در راس امور است و اگر افراد توانمندی در آن حضور یابند، قطعا مشکلات جامعه از میان برداشته می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار