انور قرقاش: کشور‌های عربی نقش ضروری در حل بحران لیبی دارند

وزیر مشاور در امور خارجه امارات نقش کشور‌های عرب برای حل و فصل بحران لیبی را ضروری دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انور قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه امارات امروز یکشنبه بر نقش مهم اعراب در حل و فصل بحران لیبی تاکید کرد.

وزیر مشاور در امور خارجه امارات با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر به حضور خود در نشست وزاری خارجه کشور‌های حاضر در کنفرانس امنیتی مونیخ درباره لیبی اشاره کرد و نوشت ما در حال همکاری با دوستان و شرکای خود برای یافتن یک راه حل سیاسی برای رفع تهدیدات ناشی از افراط‌گرایی و تروریسم هستیم.

در ادامه پیام انور قرقاش آمده است: بر این باوریم که نقش (کشورهای) عربی در تلاش‌های بین المللی درباره لیبی بسیار مهم و حیاتی است.

وزاری خارجه و دیپلمات‌های ارشد کشور‌های حاضر در کنفرانس امنیتی مونیخ، امروز یکشنبه نشست ویژه‌ای را در خصوص تحولات لیبی برگزار کردند. این نشست به منظور رایزنی در خصوص اجرای آتش بس لیبی و تحریم‌های تسلیحاتی این کشور برگزار شد. وزاری خارجه فرانسه، ایتالیا، ترکیه، آلمان و برخی کشور‌های دیگر در این نشست حضور داشتند.

نشست یک روزه با موضوع لیبی، اولین نشست کمیته‌ای است که در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ و به دعوت سازمان ملل و آلمان برگزار شد. هدف از این نشست یک روزه ایجاد هماهنگی و اتحاد برای جلب حمایت بین المللی از تلاش‌ها در جهت دستیابی به راه حل سیاسی و آتش بس در لیبی است.

لیبی از زمان مرگ معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ درگیر تنش‌های زیادی بوده و میان دو طرف، یکی به اصطلاح ارتش ملی این کشور به فرماندهی خلیفه حفتر در شرق و دیگر دولت وفاق ملی به رهبر فائز السراج در طرابلس، پایتخت این کشور تقسیم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار