تامین منابع مالی مهمترین مانع انتقال پساب تصفیه خانه

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند گفت: تامین منابع مالی مهمترین مانع انتقال پساب تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز سطح شهر است.

ابراهیم زاده رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی و خشکسالی‌های اخیر برای تامین آب فضای سبز سطح شهر، استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب می تواند یک منبع آب پایداری برای تامین آب آبیاری فضای سبز مانندکمربند فضای سبز شهر باشد.

او با اشاره به فاصله ۱۸ کیلومتری تصفیه خانه فاضلاب از شهر بیرجند، افزود: مهمترین مانع بر سر این پروژه تامین منابع مالی است که طبق توافق با وزارت نیرو، پساب به صورت خام از محل تصفیه خانه در اختیار قرار داده می‌شود و بحث انتقال آن نیازمند اعتبار زیادی دارد.

ابراهیم زاده بیان کرد: هزینه بسیار زیاد انتقال پساب تصفیه خانه نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها مانند استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند اظهار کرد:با توجه به اهمیت موضوع، و پیگیری‌های معاون عمرانی استاندار، شهرداری و رییس شورای شهر و سفر آن‌ها به تهران، قول‌هایی مبنی بر تامین اعتبار این پروژه برای اجرای عملیات داده شد.

او با بیان اینکه آبیاری فضای سبز به وسیله آب تصفیه شده پساب فاضلاب به انجام مطالعات نیامند است، عنوان کرد: آب تصفویه خانه خاص درختکار‌ی های کمربند سبز است.

ابراهیم زاده ادامه داد: پساب تصفیه خانه برای آبیاری فضای سبز در کمربند سبز یعنی از میدان سفیر امید تا میدان دانشگاه آزاد و از آنجا به سمت میدان آدینه و پل موسی بن جعفر خواهد بود.

مهمترین مشکل بر سر راه فضای سبز بیرجند تامین آب است که برای تامین آن، تفاهم نام‌های برای خرید پساب تصفیه خانه آب شهری منعقد شده است.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار