برپایی کلاس آموزش تسهیلگری زنان روستایی در رامهرمز

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز گفت: کلاس آموزش تسهیلگری و انتخاب تسهیلگر زن روستایی در روستای مشلوش برگزار شد.

سیدمهرداد میرسالاری مدیرجهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اشتغالزایی و تسهیلگری زنان روستایی در این شهرستان گفت: کلاس آموزش تسهیلگری و انتخاب تسهیلگر زن روستایی در روستای مشلوش برگزار شد.

او در ادامه افزود: این کلاس در روستای مشلوش برگزار گردید زنان این روستا با روش‌های تسهیلگری آشنا شدند و در مدت برگزاری کلاس همه زنان شرکت کننده در کلاس ضمن یادگیری، اطلاعات خود در زمینه‌های مختلف را به بقیه زنان روستا انتقال می‌دادند.

میرسالاری تصریح کرد: در پایان کلاس به منظور انتخاب تسهیلگر بین زنان روستا انتخابات برگزار و یک نفر به عنوان تسهیلگر انتخاب گردید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز ادامه داد: زنان روستایی، به رغم مشکلات بیشتری که از نوع دیگر در زندگی در مقایسه با زنان شهری، با آن مواجهند، از حمایت کمتری برخوردارند.

حضور زنان تسهیلگر در جامعه روستایی، اساسا با هدف توانمند‌سازی فرهنگی اجتماعی است. به این ترتیب که زنان تسهیلگر، زمینه ایجاد مشارکت سایر زنان روستایی و عشایری در فعالیت‌های اجتماعی اقتصادی را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.