دستگیری ۲ نفر متهم به فرار مالیاتی در خراسان شمالی

جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۲ نفر متهم به فرار مالیاتی که با جعل مشخصات تعدادی از شهروندان، یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند در بجنورد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سرهنگ حسین بدری جانشین فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: در پی شکایت ۹ نفر از شهروندان مبنی بر اینکه افرادی با سوء استفاده از مشخصات آن‌ها اقدام به فرار مالیاتی کرده اند بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

سرهنگ بدری با اشاره به اینکه متهمان در امر فروش روغن موتور وسائل نقلیه فعالیت داشتند، افزود: این افراد برای نپرداختن مالیات قانونی خویش به سازمان امور مالیاتی، از هویت و کد ملی شکات پرونده سوء استفاده کرده و با صدور فاکتور فروش جعلی متعدد بنام آن‌ها از سال ۱۳۹۰ تاکنون و ارائه آن به سازمان امور مالیاتی با مبالغ مختلف شاکیان پرونده را به جای خویش بعنوان بدهکار مالیاتی معرفی می‌کردند.

او  با بیان اینکه متهمان دائما اطلاعات موجود مشتریان را در سامانه امور مالیاتی دست کاری کرده و از این طریق باعث ضرر و زیان به شاکیان پرونده شده بودند، اظهار داشت: با بررسی اظهارات شاکیان پرونده و همچنین سوابق این افراد در سامانه‌های امور مالیاتی استان مشخص شد که تمام این اتهامات صحت داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه پیرو تحقیقات به عمل آمده از شکات و بررسی اسناد و مدارک پرونده و اظهارات متهمان میزان ارزش ریالی شروع جرم یک میلیارد ریال بود، گفت: میزان نهایی فرار مالیاتی این افراد در دست بررسی است که به محض تکمیل شدن تحقیقات به اطلاع خواهد رسید.

انتهای پیام/ ر

برچسب ها: پلیس ، نیروی انتظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.