اجرای ۴ هزار هکتار شبکه نوین آبیاری در آذربایجان شرقی

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود چهار هزار هکتار شبکه نوین آبیاری در استان اجرا شده و در مجموع نیز شش هزار و ۹۰۰ هکتار در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان نمونه بخش کشاورزی آذربایجان‌شرقی، گفت: سالانه حدود دو هزار هکتار شبکه نوین آبیاری اجرا می‌شد، اما از ابتدای سال تاکنون، حدود چهار هزار هکتار شبکه نوین آبیاری در استان اجرا شده و در مجموع نیز شش هزار و ۹۰۰ هکتار در دست اجرا است.

فتحی ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های روستاییان، تولیدکنندگان و بهره برداران در بخش کشاورزی را از جمله وظایف این سازمان دانست و گفت: با وجود ناملایمات اقتصادی در سالجاری، تحول خوبی در بخش کشاورزی اتفاق افتاد که همه این‌ها مدیون تلاش‌های شبانه روزی کشاورزان زحمتکش و خدوم بوده است.

او با اشاره به افتتاح چندین طرح کشاورزی توسط رئیس جمهوری، افتتاح طرح‌های این حوزه در هفته دولت، هفته جهادکشاورزی، دهه فجر و همچنین افتتاح و کلنگ زنی حدود سه هزار میلیارد تومان طرح در بخش کشاورزی افزود: با توجه به محدودیت‌های منابع آبی در سطح استان، انقلابی در بخش گلخانه‌ای در این استان به وقوع پیوست.

او همچنین از افزایش شبکه آبیاری نوین آذربایجان‌شرقی در چند سال اخیر خبر داد و گفت: قبل از انقلاب و از بدو تشکیل وزارت فلاحت تا سال ۹۴ کل اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری نوین ۳۰ هزار هکتار بود، در حالی که از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۲۵ هزار هکتار به شبکه آبیاری نوین استان افزوده شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود: در بخش کشاورزی مزیت‌های بسیاری ایجاد شده که حتی سرمایه گذاران سایر بخش‌ها، چون بخش ساختمان، خدماتی و صنعت نیز به سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف کشاورزی از گلخانه گرفته تا واحد‌های دام و طیور روی آورده‌اند.

او در مورد شاخص‌های تعیین تولید کنندگان برتر بخش کشاورزی نیز گفت: استراتژیک بودن محصول از نظر امنیت غذایی، صادرات و ارزآوری، اهمیت از جهت توسعه پایدار، مصرف بهینه آب، کود و سم و حفظ محیط زیستی جایگاه رشته در طرح‌های محوری وزارت جهاد کشاورزی و همچنین تعداد بهره بردار در رشته شغلی را از جمله عناصر انتخاب افراد برتر بخش کشاورزی ذکر کرد.

تولیدکنندگان نمونه حوزه کشاورزی آذربایجان‌شرقی در بخش‌های زراعت، باغبانی، آب و خاک و صنایع تبدیلی در آیینی با حضور مقام‌های استانی تجلیل شدند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار