نظارت بر ناوگان اتوبوس‌های بین شهری در سیستان و بلوچستان تشدید شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: نظارت این اداره‌کل بر تردد و عملکرد ناوگان اتوبوسی بین شهری استان با هدف کاهش تلفات رانندگی تشدید شد.

نظارت بر ناوگان اتوبوس‌های بین شهری در سیستان و بلوچستان تشدید شدایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهار داشت: بر اساس توافق بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه، موضوع ایمنی سفرها و کنترل مضاعف ایمنی رانندگان و ناوگان اتوبوسرانی با اولویت در دستور کار قرار گرفته است.

او  تعداد ناوگان اتوبوسی سیستان و بلوچستان را هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: در قالب این طرح مدیر فنی شرکت‌های مسافربری، انجمن‌های حمل و نقل و همکاران راهداری و پلیس راه مشارکت دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان نظارت بر معاینه فنی اتوبوس‌ها، سیستم ترمز، لاستیک و تجهیزات ایمنی را از مهمترین موارد مورد توجه در قالب این طرح عنوان کرد و گفت: بر اساس آمار پزشکی قانونی در تصادفات ۱۰ ماهه استان ۷۶۷ نفر در مسیرهای برون شهری و روستایی فوت و چهار هزار و ۲۵۵ نفر نیز مجروح شدند که تعداد تصادفات ناوگان اتوبوسی استان در این مدت کاهش داشته است.

او  با بیان اینکه با هماهنگی و همکاری تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل عمومی مسافری در سیستان و بلوچستان زمینه برای سفر ایمن مسافران در تمامی روزهای سال فراهم شده است، افزود: در قالب تشدید نظارت بر ناوگان اتوبوسی که به طور شبانه روزی در حال اجراست به دنبال کاهش تصادفات این بخش هستیم.

کرد از کاربران جاده‌ای خواست هرگونه تخلفات ناوگان اتوبوسی را با سامانه گویای ۱۴۱ اطلاع دهند تا در کمیسیون ماده ۱۱ رانندگان، ماده ۱۲ شرکت‌ها و ماده ۱۴ مالکان ناوگان مورد بررسی قرار گیرد.

او  بیان کرد: بر اساس آخرین آمار به منظور نظارت بر اجرای دقیق قوانین و مقررات حمل و نقل عمومی برون شهری، به ۹۰۸ پرونده راننده و شرکت حمل و نقل بخش عمومی استان رسیدگی که بنا به نوع تخلف و تکرار آن از تذکر کتبی با درج در سوابق کارت هوشمند تا لغو کارت هوشمند و تعطیلی شرکت لحاظ و آرای مربوطه ابلاغ شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که ۳۱ درصد تردد در این استان با سرعت غیرمجاز در حال انجام است به همین علت تصادفات افزایش یافته که این امر بالا بودن تعداد کشته‌ها را در سر صحنه حوادث رانندگی به همراه دارد.

او اظهار داشت: این اداره‌کل به منظور ارتقای ایمنی در مسیرهای ارتباطی علاوه‌بر خط کشی محورها و نصب گاردریل اقدام به شناسایی ۲۵ نقطه پر تصادف کرده که از این تعداد تاکنون ۱۷ نطقه مشکل آنها رفع و بقیه در حال انجام است.

کرد بیان کرد: همچنین از آنجایی که بیش‌از ۵۰ درصد تصادفات سیستان و بلوچستان در فاصله ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهرها رخ می‌دهد دوبانده کردن ورودی شهرها در اولویت اداره‌کل راه و شهرسازی استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار