در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نمایشی که موضوع مهم «شناخت» را به چالش می کشد

امیر عباسی گفت: مهم‌ترین پیام نمایش «کاش یلدای کوتاهی باشد» شناخت است و اعتماد غلط به شخصی که اصلا شناختی از او نداریم یا هنوز شناخت ما کامل نشده است.

امیر عباسی کارگردان نمایش «کاش یلدای کوتاهی باشد» درباره اجرای این نمایش در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: نمایش «کاش یلدای کوتاهی باشد» درباره شناخت روابط است و از طرفی بسیاری از مسائل دیگر را به چالش می‌کشد همانند تاثیر فضای مجازی در دورهمی افراد، ازدیاد دروغ‌های مصلحتی که فقط به بهانه‌ مصلحتی بودنشان بیان می‌شود.

وی افزود: در جامعه ما سوژه‌های مختلف و زیادی برای نوشتن وجود دارد که البته اکثر این مسائل خوشحال کننده نیستند. به همین خاطر احساس کردم که می‌توان از یک فیلمنامه اسپانیایی اقتباس و آن را در قالب نمایش اجرا کرد.

نمایشی که «شناخت» را به چالش می کشد

عباسی با اشاره به اینکه نمایش «کاش یلدای کوتاهی باشد» به گونه‌ای است که تماشاگر، خود را جزئی از قصه احساس می‌کند، بیان کرد: نمایش «کاش یلدای کوتاهی باشد» روایتگر چندین موضوع است به طور مثال دورهمی‌های سرد، پنهان کردن مسائل زندگی و زناشویی، دروغ و ... البته پیام این نمایش چند بعدی است، کنار هم بودن، توجه کردن به همنوعان خود و شناخت، مهم‌ترین پیام این نمایش است.

او ادامه داد: از نظر من مهم‌ترین پیام این نمایش «کاش یلدای کوتاهی باشد» شناخت است و اعتماد غلط به شخصی که اصلا شناختی از او نداریم یا هنوز شناخت ما کامل نشده است.

کارگردان نمایش «کاش یلدای کوتاهی باشد» درباره انتخاب بازیگران گفت: با گروه خاصی کار نمی‌کنم و حتی آشنایی بین بازیگران نبوده و خوشبختانه این نمایش باعث آشنایی عوامل و بازیگران با یکدیگر شده است. بازیگران نمایش بر اساس کاراکتر‌های نمایش انتخاب شده اند، همه در نقش‌های خود بازی قابل قبول و باور پذیری را ارائه می‌دهند.

عباسی درباره کار‌های آتی خود گفت: اثر بعدی من یکی از رمان‌های خوب ایرانی است که در این چندسال گذشته نوشته شده و موضوع آن هم کاملا اجتماعی و خانوادگی است. از نظر من رمان خوبی است و ما هم سعی می‌کنیم به همان خوبی آن را نمایش بدهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار