حشمتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ریاست مجلس یازدهم هنوز مبهم است

دبیر کل حزب مستقل و اعتدال ایران گفت: رفع ابهام تعیین ریاست مجلس یازدهم به فضای روز‌های باقی مانده تا انتخابات بستگی دارد.

تعیین ریاست مجلس یازدهم به فضای روز‌های باقی به انتخابات بستگی داردقدرتعلی حشمتیان دبیر کل حزب مستقل و اعتدال ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه چه فردی ریاست مجلس آینده را برعهده دارد گفت: این موضوع نامشخص است، آن هم به این دلیل که اصولگرایان به دنبال این هستند که قالیباف را به ریاست مجلس برسانند، اصلاح طلبان به دنبال تعیین حجت الاسلام مجید انصاری برای ریاست مجلس هستند و مستقلین و اعتدال درصدد بودند تا علی مطهری را به ریاست مجلس برسانند، اما گزینه مستقلین رد صلاحیت شد و نتیجه دو گزینه شاخص دیگر هنوز مبهم است.

او ادامه داد: البته رفع ابهام این موضوع به فضای روز‌های باقی مانده تا انتخابات بستگی دارد.

حشمتیان در پاسخ به این سوال که با توجه به همین فضای موجود در جامعه کدام نامزد احتمال ریاست مجلس را دارد، خاطرنشان کرد: نامزد‌های دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب وارد مجلس شوند، اما به نظر من اکثریت مجلس یازدهم در دستان طیف اصولگرا قرار خواهد داشت. البته یک اقلیت از اصلاح طلبان و اقلیتی هم از مستقلین در مجلس یازدهم حاضر خواهند بود.

او افزود: اما فراکسیون اصولگرایان در مجلس آینده قدرتمندتر خواهند بود، آن هم به این دلیل است که نامزد‌های اصلاح طلبان و مستقلین و اعتدالگرایان کمتر تائید شدند.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار