فولاد اکسین خوزستان، حلقه میانی پروژه انتقال نفت از گوره به جاسک

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت، شرکت فولاد اکسین خوزستان را حلقه میانی پروژه انتقال نفت از گوره به جاسک عنوان کرد و گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه روند مطلوبی دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، تورج دهقانی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت در حاشیه بازدید وزیر نفت از شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان اینکه روند اجرای طرح انتقال نفت از گوره به جاسک مطلوب است، گفت: کل طرح ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیشرفت فیزیکی در بخش زودهنگام طرح حدود ۵۰ درصد است.

او افزود: شرکت فولاد اکسین خوزستان در این طرح حلقه میانی تولید لوله است. در این طرح حلقه اول توسط شرکت فولاد مبارکه تولید می‌شود و در حلقه دوم ورق مورد نیاز توسط شرکت فولاد اکسین تولید خواهد شد و سپس لوله سازان داخلی این ورق‌ها را تبدیل به لوله می‌کنند.

دهقانی اظهار داشت: توانایی در شرکت فولاد اکسین خوزستان برای تولید ورق سرویس ترش ایجاد شده است تا برای طرح گوره به جاسک مورد استفاده قرار بگیرد و این طرح قرار است با اجرای هزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ فعال شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت تصریح کرد: موفقیت این طرح بر اساس زمان بندی به راندمان و کارکرد شرکت فولاد اکسین بستگی دارد. این شرکت تا کنون نهایت تلاش خود را برای پیشبرد اهداف طرح انجام داده و توانسته است تعهد تولید ۲۵ هزار تن ورق عریض در ماه را عملی کند.

این مقام مسئول افزود: برای این طرح همچنین ساخت ۵۰ عدد پمپ را در اختیار ۳ سازنده برتر داخلی قرار داده ایم که هم اکنون این پمپ‌ها در حال ساخت هستند.

به گفته تورج دهقانی، ۱۵ پیمانکار اجرایی در بخش‌های مختلف در پهنه یک هزار کیلومتری اجرای این طرح مشغول به کار هستند.

او اظهار کرد: تا کنون حدود ۲۰۰ کیلومتر لوله تولید شده است. همچنین جوشکاری این لوله‌ها نیز از حدود یک ماه گذشته آغاز شده است و روند آن نیز ادامه دارد. این شتاب باید حفظ شود تا بتوانیم به برنامه زمان بندی مورد نظر برسیم.

دهقانی ادامه داد: این نوید را خواهیم داد که بخش زودهنگام طرح گوره به جاسک در سال ۹۹ به بهره برداری برسد تا نفت و میعانات گازی را در سواحل مکران داشته باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.