توجه به امر توانمندسازی زنان روستایی در رامهرمز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز از برگزاری دوره‌های آموزشی جهت توانمندسازی زنان روستایی خبر داد.

سید مهرداد میرسالاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: زنان روستایی از پتانسیل‌های زیادی برای مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی  و اقتصادی برخوردار هستند به همین منظور یک دوره‌های آموزشی جهت توانمندسازی زنان روستایی در این شهرستان برگزار شد.

او با بیان اینکه بی‌توجهی به ارتقاء ظرفیت‌مندی و توانمندسازی آن‌ها، چالش‌های فراوانی در فراگرد توسعه سکونتگاه‌های روستایی ایجاد می‌کند افزود: یک دوره آموزشی فرآوری محصولات کشاورزی و کاهش ضایعات در روستای بابل دهستان رستم آباد برگزار گردید.

میرسالاری با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی برای زنان روستایی در زمینه فعالیت‌های کشاورزی و غیرکشاورزی در ارتقای میزان آگاهی، توسعه ظرفیتی و توانمندی فردی و خانواری آنان اثرگذار بوده است بیان داشت: در این دوره آموزشی نحوه فرآوری و نگهداری محصولات تولیدی کشاورزی جهت افزایش ماندگاری، افزایش بازارپسندی و کاهش دورریز و ضایعات توضیح داده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامهرمز در پایان گفت: در این دوره تعداد ۳۵ نفر از زنان روستای بابل حضور یافتند و از آموزش‌های داده شده استفاده بردند.

ارتقا توانمندی فردی و خانواری زنان روستایی در مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های کشاورزی و غیرکشاورزی مؤثر بوده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.