معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی:

سامانه املاک و اسکان مسکن امروز رونمایی می‌شود/ امضای ۳ تفاهم نامه مهم با حضور وزیر راه و شهرسازی

محمودزاده گفت: سامانه املاک و اسکان مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش طرح اقدام ملی مسکن امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری برگزار شد.

در این مراسم محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی کشور طرح اقدام ملی مسکن را در دستور کار خود قرار داده‌ایم گفت: ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی با توجه به شرایط فعلی کشور یک اقدام قابل تأمل در حوزه مسکن به شمار می‌شود.

محمودزاده گفت: امروز در این همایش چند رویداد مهم را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که اولین آن رونمایی سامانه املاک و اسکان کشور است و این سامانه با توجه به وعده‌ای که از پیش داده شده بود امروز رونمایی می‌شود.

او از امضای ۳ تفاهم نامه در این همایش هم خبر داد و گفت: اولین تفاهم نامه مربوط به وزارت کشور برای تخصیص و کمک به صدور پروانه ساختمان است، دومین تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی کشور برای ارائه تخفیفات خدمات مهندسی است و سومین تفاهم نامه با شرکت تهاتر ایرانیان برای تأمین مصالح ساختمانی با شرایط اقساط است.

محمودزاده افزود: با امضای این تفاهم نامه ۲۵ درصد قیمت تمام شده ساخت مسکن کاهش می‌یابد که نقش مؤثری در کمک به متقاضیان مسکن دارد.


بیشتر بخوانید: حذف شدگان مسکن ملی، یکم تا دهم اسفند به سامانه مراجعه کنند 


او با بیان اینکه در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن ۲۴۰ هزار نفر ثبت نامی داشته‌ایم گفت: ۵۸ درصد این ثبت نام کنندگان واجد شرایط بودند که بعد از پالایش ۳ سامانه انتخاب و به استان‌های مختلف برای انتخاب واحد معرفی شدند.

محمودزاده افزود: استان اردبیل ۶۳ درصد، خوزستان ۶۴ درصد و کرمانشاه ۶۲ درصد به ترتیب بیشترین واجدان شرایط را در طرح اقدام ملی مسکن داشتند.

او گفت: کمترین استان‌ها مربوط به سمنان با ۳۵ درصد و خراسان شمالی با ۴۱ درصد بوده که کمترین میزان پذیرفته‌شدگان را داشته است.

محمودزاده یادآور شد: طرح اقدام ملی مسکن خود به عنوان مهم‌ترین اقدام در تاریخ مهندسی کشور به شمار می‌رود و نقش مؤثری در بهبود وضعیت بازار مسکن دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار