دریافت گواهینامه ایمنی برای آسانسور‌های عمومی الزامی است

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان خوزستان آسانسور‌های مجتمع‌های خدمت دهنده عمومی در شهر‌ها می‌بایست دارای گواهینامه ایمنی از اداره کل استاندارد خوزستان باشند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا مندل زاده رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان خوزستان گفت: مراکز خرید، مجتمع‌های پزشکی، بیمارستان ها، هتل‌ها و کلیه مراکزی که ارائه دهنده خدمت به عموم مردم هستند، می‌بایست الزاماً از آسانسور‌های دارای تاییدیه ایمنی از اداره کل استاندارد خوزستان استفاده کنند.

او اظهار داشت: هر آسانسور دارای یک کد ۱۰ رقمی به عنوان شناسه ملی آسانسور است که در کابین آسانسور‌ها نصب شده است. در هر لحظه امکان بررسی آخرین وضعیت اعتبار ایمنی آن از طریق ارسال کد به سامانه رایگان پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ وجود دارد.

مندل زاده بیان کرد: اهمال و سهل انگاری در رفع عیوب و نواقص ایمنی و کارکردی این قبیل آسانسور‌ها و به مخاطره انداختن جان شهروندان و استفاده کنندگان به هیچ وجه پذیرفته نیست و اداره کل استاندارد خوزستان در بازرسی از این آسانسور‌ها در صورت مشاهده عیوب در سطوح مختلف موضوع را یا از طریق الصاق موقت برچسب نداشتن ایمنی یا خاموش کردن و پلمب نمودن آسانسور اقدام می‌کند.

رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد استان خوزستان افزود: شهروندان به عنوان ذینفعان اصلی استانداردسازی کالا و خدمات در صورت رویت برچسب نداشتن ایمنی آسانسور به هیچ وجه ریسک استفاده از آسانسور نا ایمن تا زمان رفع عیوب آن را انجام ندهند.

این مقام مسئول اذعان داشت: در واقع کلیه این اقدامات به منظور تامین ایمنی و سلامت شهروندان بوده و مشارکت فعال و مطالبه گری آن‌ها قطعاً به منظور رسیدن به این هدف کمک کننده و تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.