تهران پر ترددترین شهر برون استانی

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز گفت:تهران با ۴۶۷ هزار و ۵۳۳ مسافر و ۲۲ هزار و ۳۴۵ سرویس با میانگین روزانه یک هزار و ۵۲۸ مسافر پرترددترین شهر برون استانی برای مسافران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، عادلی سعدآباد مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان دی، ۳ میلیون و ۳۲۹ هزار و ۴۱۴ مسافر از پایانه‌های شهرداری تبریز به مقصد‌های مختلف مسافرت کرده‌اند.

 عادلی سعدآباد با بیان اینکه این مسافران در قالب ۲۷۷ هزار و ۵۱۴ سرویس مسافر جابجا شده اند، افزود: آمار مسافران خروجی از پایانه‌های مسافربری شهرداری نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ حدود ۲ درصد و در تعداد سرویس حدود یک درصد افزایش یافته است.

او گفت: در این مدت به طور میانگین روزانه ۱۰ هزار و ۸۸۰ مسافر و ۹۰۷ سرویس انجام شده است در حالی که در مدت مشابه سال ۹۷ میانگین مسافر ۱۰ هزار و ۶۲۷ و میانگین سرویس دهی ۸۹۷ بود.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری تبریز گفت: تعداد مسافران درون استانی در ۱۰ ماه سال جاری یک میلیون و ۶۹۱ هزار و ۷ نفر با تعداد ۱۳۸ هزار و ۱۵۶ سرویس و میانگین روزانه ۵ هزار و ۵۲۶ مسافر و تعداد مسافران برون استانی یک میلیون و ۶۳۸ هزار و ۴۰۷ نفر با تعداد ۱۰۹ هزار و ۳۵۸ سرویس و میانگین روزانه ۵ هزار و ۳۵۴ مسافر است.

عادلی سعدآباد، افزود: تهران با ۴۶۷ هزار و ۵۳۳ مسافر و ۲۲ هزار و ۳۴۵ سرویس با میانگین روزانه یک هزار و ۵۲۸ مسافر پرترددترین شهر برون استانی برای مسافران پایانه‌های تبریز بود و شهر‌های ارومیه، اردبیل، خوی و میاندوآب در رده‌های بعدی قرار دارند.

او گفت: شهرستان اهر با ۲۷۹ هزار و ۸۳۹ مسافر و ۲۵ هزار و ۵۹۹ سرویس با میانگین روزانه ۹۱۵ مسافر پرترددترین شهر درون استانی برای مسافران پایانه‌های تبریز محسوب می‌شود و شهرستان‌های مراغه، مرند، آذرشهر و بناب نیز در رتبه‌های بعدی هستند.

عادلی سعدآباد، افزود: در این مدت بیشترین میزان تردد از پایانه‌های شهرداری تبریز در ماه تیر با ۳۸۱ هزار و ۱۸۹ مسافر و ۲۷ هزار و ۲۲۴ سرویس انجام شده است.

پایانه مسافربری مرکزی تبریز بزرگ‌ترین و مهمترین پایانه مسافربری غرب ایران است که در جنوب این شهر و در حاشیه آزادراه شهید کسایی واقع شده است.

مطالعه و طراحی پروژه احداث ترمینال جدید تبریز در سال ۱۳۶۶ و با در نظر گرفتن فضایی به وسعت ۳۰ هکتار آغاز شده و ۲ سال طول کشید.

این پروژه در سال ۶۸ وارد مرحله عملیاتی شد و در سال ۷۴ مرحله اول آن در ۲۲ هکتار به پایان رسید و عملیات اجرایی مرحله دوم پروژه در سال ۹۱ و در فضایی به وسعت ۷٬۵ هکتار شروع شده و در ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ به صورت رسمی افتتاح شد.

برای اجرای این پروژه از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۹۴ حدود ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.