عضو شورای شهر تهران مطرح کرد:

منطقه ۱۷ خرمشهری در دل پایتخت

فراهانی گفت: منطقه ۱۷ با داشتن بیشترین شهید یکی از محروم‌ترین مناطق پایتخت است و به نوعی خرمشهری در دل تهران محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در یکصد و نود و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران امروز سه‌شنبه ۲۹ بهمن ماه برگزار شد، منطقه ۱۷ دو ویژگی مهم دارد که یکی از آن‌ها این است که بیشترین شهید را در بین مناطق تقدیم کرده و در کنار آن نیز از محرومیت رنج می‌برد و به زبان ساده می‌توان گفت که منطقه ۱۷ خرمشهری در دل پایتخت است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که مهم‌ترین ظرفیت منطقه ۱۷ وجود مراکز متعدد تجاری است، گفت: این منطقه به عنوان مرکز اقتصادی می‌تواند نقش مؤثری در کارآفرینی داشته باشد و شکل سرمایه‌گذاری در منطقه را تغییر دهد.

فراهانی ادامه داد: وجود املاک ریزدانه یکی از دیگر از مشکلات منطقه ۱۷ است و ما در منطقه ملکی به مساحت ۶۰ متر داریم که جواز ۳ طبقه ۶۰ درصد به آن داده می‌شود و این شکل از صدور مجوز مردم را برای بازآفرینی ترغیب نمی‌کند و خواسته من از دوستان در حوزه شهرسازی این است که در مناطق مختلف پایتخت فکری به حال املاک ریزدانه کنند به گونه‌ای که برای افراد بازسازی املاک صرف اقتصادی داشته باشد.

او تأکید کرد: اولویت توسعه شهر تهران باید به سمت مناطق محروم سوق پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار