کشف ۱۲ دستگاه ماینر غیرمجاز در مراغه

فرمانده انتظامی مراغه از کشف و توقیف ۱۲ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال غیرمجاز در این شهرستان خبرداد.

کشف ۱۲ دستگاه ماینر غیرمجاز در مراغهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،سرهنگ  اللهوردیان فرمانده انتظامی مراغه از کشف و توقیف ۱۲ دستگاه ماینر (استخراج ارز دیجیتال) غیرمجاز در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ  اللهوردیان افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فرد یا افرادی در یکی از خانه‌های کلنگی محلات شهر در زمینه استخراج ارز دیجیتال با استفاده از انشعاب غیرمجاز برق، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: ماموران پلیس آگاهی با همکاری اداره برق، اقدام به شناسایی این محل کرده و در بازرسی از آن تعداد ۱۲ دستگاه ماینر قاچاق غیرمجاز به ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیون تومان کشف و توقیف شد.

اللهوردیان افزود: استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف بالای برق داشته از این رو، برخی افراد سودجو اقدام به فعالیت با استفاده از انشعاب غیرمجاز برق می‌کنند که در این راستا، پلیس با متخلفان برخورد خواهد کرد.

او افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد مشکوک، مراتب را به سامانه ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.

میزان مصرف برق در مراغه از ۹۳ مگاوات در سال ۹۶ به ۱۲۱ مگاوات در سال ۹۷ رسید که بخشی از این جهش قابل توجه مربوط به فعالیت‌های دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال است

 شکری فرماندار مراغه گفت: با توجه به رونق کسب و کار‌های دیجیتال، هم اکنون بین پنج تا ۱۰ هزار دستگاه استخراج ارز دیجیتال در این شهرستان فعال بوده و براین اساس باید نظارت‌های قانونی بر این فعالیت‌ها انجام شود .

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار