کاشت ۲۰۰ نفر نخل زاهدی در ساحل غربی رودخانه کارون

با حضور جمعی از مسئولان عملیات کاشت ۲۰۰ نفر نخل زاهدی مثمر در ساحل غربی رودخانه کارون آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صالح عبدالهی مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: با عنایت به توافقات صورت گرفته مبنی بر خرید، کاشت و نگهداری ۲۰۰ نفر نخل مثمر جهت کاشت در سطح منطقه ۲ شهرداری با پژوهشکده خرما و میوه‌های گرمسیری خوزستان، عملیات کاشت نخل‌های اشاره شده در حال انجام است.

او افزود: در بازدید اخیر شهردار از پژوهشکده خرما و میوه‌های گرمسیری خوزستان، توافقاتی در خصوص خرید نخیلات خرمای مشابه و همسان با این پژوهشکده صورت پذیرفت.

عبدالهی بیان داشت: این ۲۰۰ نفر نخل در جاده ساحلی حدفاصل کتابخانه مرکزی تا پل شهید دقایقی است که به همت شهرداری منطقه دو کلانشهر اهواز و با همکاری این سازمان کاشت می‌شوند و شایان ذکر است با توجه به شرایط فصلی از نخل‌های زاهدی به دلیل رشد متوسط و تاج برافراشته استفاده نموده ایم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز تصریح کرد: نخل‌های زاهدی حدود ۱۰ ساله و با ارتفاع تقریبی ۵/۲ متر می‌باشند که توسط پژوهشکده خرما و میوه‌های گرمسیری پرورش و کشت یافته اند.

این مقام مسئول گفت: در قرارداد منعقد شده بین منطقه ۲و پژوهشکده خرما و میوه‌های گرمسیری بر حفظ و نگهداری نخیلات به مدت یکسال از سوی پژوهشکده خرما و میوه‌های گرمسیری و واکاری در صورت از بین رفتن نخل ها، تأکید شده است.

او اظهار داشت: حسب دستور شهردار اهواز مبنی بر خرید و کاشت نخل‌های مثمر و تغییر الگوی کشت و همچنین تنوع رنگ در فضای سبز شهری، عملیات کاشت ۲۰۰ نفر نخل مثمر زاهدی در ساحل غربی رودخانه کارون واقع در منطقه ۲ آغاز شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.