ثبت نام کارشناسی ارشد پزشکی تا ۱۰ اسفند ادامه دارد

ثبت نام و ویرایش اطلاعات آزمون کارشناسی ارشد سال ١٣٩٩ گروه پزشکی تا ساعت ۱۰ صبح دهم اسفند ۹۸ ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آزمون کارشناسی ارشد سال ١٣٩٩ گروه پزشکی در روزهای ۲۶ و ۲۷ تیرماه سال ۱۳۹۹ برگزار می شود. ثبت نام و ویرایش اطلاعات آزمون کارشناسی ارشد سال ١٣٩٩ گروه پزشکی تا ساعت ۱۰ صبح ۱۰ اسفند ۹۸ ادامه دارد.

شرایط عمومی شامل برخورداری از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر، واجد کلیه شرایط عمومی متداول در آزمونهای مختلف کشور، اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی، پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه های محارب و ملحد و هواداری از آنها، نداشتن سوء پیشینه کیفری و عدم اشتهار به فساد اخلاقی است.

شرایط اختصاصی نیز شامل داشتن شرایط عمومی ورود به دوره آموزش عالی، دارا بودن دانشنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی گروه پزشکی و مدارک بالاتر متناسب با رشته تحصیلی مورد تقاضا در رشته های امتحانی کارشناسی ارشد بر اساس مدارک مورد پذیرش هر رشته امتحانی از یکی از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور حسب تایید وزارت بهداشت یا وزارت علوم و یا گواهی مبنی بر فارغ التحصیلی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ است.

دانشجویان سال آخر تنها در صورتی که حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ فارغ التحصیل شوند مجاز به شرکت در آزمون خواهند بود. افرادی که بعد از تاریخ مذکور فارغ التحصیل خواهند شد مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، به عنوان نمونه رشته های مربوط به حوزه سلامت دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

تبصره: داوطلبانی که طبق مدارک مورد پذیرش جدول اعلام شده در دفترچه راهنما نسبت به انتخاب رشته امتحانی اقدام نکنند در هر مرحله از روند برگزاری آزمون اعم از بررسی مدارک، اعلام نتایج، پذیرش و دوره تحصیل، از روند سنجش حذف و از ادامه تحصیل محروم خواهند شد.

تبصره: طبق مصوبه یازدهمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی ۱۰ دی ۷۹ دارندگان مدرک معادل، گواهی اتمام دوره، دارندگان میانگین کل کمتر از ١٢ در مقطع کارشناسی و همچنین دارندگان مدرک تحصیلی که از طریق آزمون داخلی پذیرفته شده و این مدارک صرفاً دارای ارزش استخدامی است به دلیل عدم احراز شرایط مجاز به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته های علوم پزشکی نیستند.

عدم اشتغال به تحصیل همزمان در دوره های کارشناسی ارشد و یا سایر مقاطع تحصیلی در همان دانشگاه و یا دانشگاه های دیگر و سایر موسسات آموزشی و تحقیقاتی کشور از شرایط ثبت نام است.

بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو کلیه پذیرفته شدگان سنوات قبل و دوره شھریه پرداز سال ۹۸ (به جز پذیرفته شدگان دوره عادی رایگان روزانه سال ٩٨ که مجاز به شرکت در آزمون سال ٩٩ نیستند) در صورت ثبت نام در دانشگاه باید تا پایان زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد، انصراف از تحصیل دهند و پس از انصراف از دانشگاه، ثبت نام آزمون را انجام دهند.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی ممنوعیت تحصیل همزمان در دوره های کارشناسی ارشد صرفاً جهت دوره های حضوری بوده و جهت دوره های غیر حضوری (مجازی) این ممنوعیت وجود ندارد.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی دانشجوی دوره کارشناسی ارشد که از تحصیل محروم یا از ادامه تحصیل منصرف می شود، پس از تسویه حساب با دانشگاه محل تحصیل خود، می تواند مجدداً در آزمون ورودی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته شرکت کند. دانشجوی محروم از تحصیل نمی تواند در آزمون ورودی کارشناسی ارشد رشته قبلی خود شرکت کند.

بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی کلیه پذیرفته شدگان دوره روزانه چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده و یا انصراف داده باشند، سال بعد از سال قبولی اجازه شرکت در آزمون را ندارند و یک سال محروم از آزمون هستند.

بر این اساس کسانی که در آزمون سال ٩٩ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرکت کرده و در دانشگاهها و مراکزی که تحصیل در آنها عادی رایگان (روزانه) است، پذیرفته شوند و پس از ثبت نام یا عدم ثبت نام در دانشگاه از ادامه تحصیل انصراف دهند، مجاز به شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ نیستند. افرادی که در دانشگاهها و مراکز شهریه پرداز پذیرفته شوند مشمول این محرومیت نخواهند بود.

کسانی که در آزمون سال ٩٨ وزارت بهداشت (سال گذشته) شرکت کرده و پس از پذیرفته شدن در رشته محل هایی که تحصیل آن عادی رایگان بوده، ثبت نام نکرده و یا انصراف داده اند، به دلیل محرومیت یک ساله حق شرکت در این آزمون را ندارند. درصورت محرز شدن عدم رعایت این امر، داوطلب متخلف محسوب شده و به هیئت بدوی رسیدگی تخلفات آزمونها معرفی خواهد شد.

براساس مصوبات مذکور، پذیرفته شدگان مراکز پذیرنده شهریه پرداز آزمون سال ٩٨ درصورت عدم ثبت نام یا انصراف در آزمون مذکور مشمول محرومیت یکساله نبوده و مجاز به شرکت در آزمون ٩٩ ھستند.

افرادی که پس از پذیرش در آزمون سال ٩٨ به دلیل رای کمیته تقلب و تخلف، مغایرت معدل، مغایرت مدرک تحصیلی، عدم ارائه ٢ سال سابقه کار بالینی در رشته های مورد نظر، عدم ارائه مدرک تحصیلی مورد تائید، لغو قبولی شده اند، مجاز به شرکت در آزمون سال ٩٩ نیستند.

دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد، چنانچه در مقطع کارشناسی ارشد مذکور از آموزش رایگان برخوردار بوده و مجددا با مدرک تحصیلی مقطع کارشناسی خود (مطابق جدول مربوطه) متقاضی شرکت در سایر رشته های این آزمون هستند، در صورت قبولی در رشته محلهایی که تحصیل در آنها رایگان است، ملزم به پرداخت شهریه هستند. در صورتیکه در مرحله ارشد قبلی، از آموزش رایگان برخوردار نبوده اند، در صورت پذیرش در رشته محل های رایگان، ملزم به پرداخت شهریه نیستند.

در رشته هایی که مدرک تحصیلی مورد پذیرش جهت شرکت در آزمون، کار شناسی ارشد اعلام شده (مطابق جدول مدارک تحصیلی مورد پذیرش آزمون هر دوره)، در صورت قبولی در رشته محل هایی که تحصیل در آنها رایگان است، ملزم به پرداخت شهریه در رشته پذیرفته شده نیستند.

وزارت بهداشت، به هیچ یک از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورس تحصیلی اعطا نمی کند.

شرایط پذیرش اتباع خارجی در دوره کارشناسی ارشد تابع آئین نامه های مربوطه است.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته، تمام وقت بوده و هرگونه اشتغالی غیر از تحصیل برای دانشجو ممنوع است. داوطلبان شاغل، قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط محل کار خود را مبنی بر ادامه تحصیل دریافت و آن را نزد خود نگهدارند تا در صورت لزوم پس از قبولی به دانشگاه مربوطه ارائه کنند.

بر اساس اعلام دبیرخانه شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، گذراندن طرح نیروی انسانی همزمان با تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مجاز نیستند.

همچنین بر اساس مصوبات شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، دارا بودن حداقل ٢ سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی (مدارک مورد پذیرش برای رشته امتحانی) در بخش های بیمارستانی و بالینی جهت شرکت در آزمون مقطع کارشناسی ارشد برای کلیه داوطلبان متقاضی رشته های مشخص شده ضروری است. اگر این سابقه در بخشهای بالینی بیمارستان خصوصی و یا مربوط به گذراندن دوره طرح نیروی انسانی در بیمارستان باشد قابل قبول خواهد بود.

داوطلبان واجد شرایط استفاده از آیین نامه استعداد درخشان نیز بر اساس آیین نامه مربوطه عمل کنند.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش وزارت بهداشت مصوبه «لزوم کسب ۲۵ درصد نمره درس زبان از آزمون پذیرش کارشناسی ارشد سال ٩٩» حذف شده است. لذا برای کلیه رشته ها و مجموعه های امتحانی درس زبان جزء مواد درسی امتحانی با ضریب مربوطه است. آزمون زبان در کلیه رشته ها بصورت عمومی شامل درک متون و واژگان عمومی زبان در سطح انگلیسی (متوسط به بالا) برگزار خواهد شد.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی معدل مقطع کارشناسی در آزمون کارشناسی ارشد اعمال می شود. سوابق تحصیلی مقطع قبلی (کارشناسی) با سهم ۲۰ درصد در نظر گرفته می شود. در رشته هایی با مدرک تحصیلی بالاتر از مقطع کارشناسی باید معدل مقاطع تحصیلی بالاتر (کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی و...) درج شود.

فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی با سهمیه بومی و مناطق محروم و متعهدین دارای سند محضری خاص، پس از اتمام تعهدات خود و یا یک برابر و نیم تعهد سپری شده مجاز به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد هستند.

براساس آئین نامه آموزشی دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته مصوب شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی هر گونه انتقال، تغییر رشته و یا جابجایی محل تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته ممنوع است.

بر اساس مندرجات سازمان وظیفه عمومی ناجا در سامانه http://vazifeh.police.ir داوطلبان مرد که در آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی ناپیوسته سال ١٣٩٩ شرکت می کنند، لازم است به هنگام پذیرش در دانشگاه (قبولی قطعی و ثبت نام)، یکی از شرایط مشروحه اعلام شده را از لحاظ وضعیت مشمولیت و مقررات وظیفه عمومی دارا باشند، در غیر این صورت مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت ؛ به جهت اعطای تسهیلات جهت ارتقاء سطح علمی فارغ التحصیلان، به استناد مصوبه کمیسیون موضوع مواد ۲ و ۳ آئین نامه اجرائی قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، ادامه تحصیل فارغ التحصیلان مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در مقاطع کارشناسی به کارشناسی ارشد قبل از انجام خدمات موضوع قانون اشاره شده، بلامانع است.
مشمولین در حین انجام خدمات قانونی مذکور نیز در صورت قبولی در آزمون مقطع بالاتر، می توانند پس از اقدام به توقف طرح، ادامه تحصیل دهند.

دانشگاه پذیرنده بر اساس ضوابط و مقررات وزارت متبوع از پذیرفته شدگان اقدام به اخذ تعهد خواهد کرد.

سهمیه های انتخابی در آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی عبارت است از سهمیه آزاد و سهمیه رزمندگان و ایثارگران. داوطلبان باید در انتخاب سهمیه خود دقت کنند. تغییر سهمیه آزمون پس از اتمام مهلت ویرایش اطلاعات، در هیچ یک از مراحل آزمون امکانپذیر نیست. سهمیه ها بر اساس قوانین و ضوابط موجود بوده و در صورت هر گونه تغییر توسط مراجع ذیربط و ابلاغ جھت اجرا، از طریق سامانه اینترنتی مرکز سنجش آموزش پزشکی، اطلاع رسانی خواهد شد.

ضوابط مربوط به پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله الاعظم ، دانشگاه علوم پزشکی ارتش، دانشگاه شاھد، دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه آزاد اسلامی، دوره های شهریه پرداز پردیس خودگردان و دوره مازاد بر ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی به طور جداگانه در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد سال ٩٩ اعلام شده است.

ثبت نام آزمون فقط بصورت اینترنتی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی http:// sanjeshp.ir صورت می پذیرد و مدارک مورد نیاز باید به صورت اینترنتی بارگذاری شود.
آزمون کارشناسی ارشد سال ٩٩ در کلیه رشته ها (به جز رشته مددکاری اجتماعی) به صورت یک مرحله ای برگزار خواهد شد.

هزینه ثبت نام برای هر گروه امتحانی مبلغ ۴۵۰ هزار ریال (۴۵ هزار تومان) به همراه ۶ هزار ریال (۶۰۰ تومان) جهت ارسال پیام کوتاه آزمون است. داوطلب باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در بخش پیوند الکترونیکی هزینه ثبت نام آزمون های مرکز سنجش آموزش پزشکی، نسبت به پرداخت هزینه شرکت در آزمون اقدام کنند.

داوطلبی که متقاضی شرکت در دو گروه امتحانی است باید دو بار این مبلغ را تحت عناوین پرداخت هزینه رشته اول از یک گروه و پرداخت هزینه رشته دوم از یکی از سه گروه باقیمانده پرداخت کند.

آزمون کارشناسی ارشد سال ١٣٩٩ گروه پزشکی کلیه رشته ها در شهرهای اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، ایلام، بوشهر، بندرعباس، بیرجند، تبریز، تهران، خرم آباد، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، سمنان، سنندج، شیراز، شهرکرد، قزوین، قم، کاشان، کرمانشاه، کرمان، گرگان، گناباد، مشهد، همدان، یاسوج و یزد برای ۸۳ رشته گروه علوم پایه پزشکی و ۴ رشته داروسازی برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار