رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود:

عملیات بیولوژیک در مراتع شاهرود موفقیت‌آمیز بود

محمدرضا کشاورزیان گفت: اجرای عملیات بیولوژیک در ۵۷۵ هکتار از به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،مراتع شهرستان شاهرود موفقیت‌آمیز بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محمدرضا کشاورزیان رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود با بیان اینکه عملیات بیولوژیک در ۵۷۵ هکتار حوزه آبخیز ابر، تاش و سورخان شاهرود انجام‌شده است، گفت: در حال حاضر جوانه‌زنی بذر‌های مرتعی قابل‌رؤیت هستند که نشان می‌دهد عملیات بیولوژیک موفقیت‌آمیز بوده است.

او بابیان اینکه این اقدام در راستای غنی‌سازی پوشش گیاهی منطقه صورت گرفته است، افزود: درواقع جلوگیری از فرسایش خاک و احیای منابع طبیعی مهم‌ترین هدفی که در این کار دنبال می‌شود، اما این به معنای پایان کار نیست و اجرای این طرح‌ها سالانه در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه تلاش شد تا از بذر‌های سازگار با محیط استفاده شود، ابراز داشت: عملیات پروژه‌های کپه کاری و بذرپاشی با بذور مرغوب در مراتع ابر، قطری، ابرسج، میقان و تاش طی پاییز امسال انجام شد که طی بازدید به‌عمل‌آمده این بذر‌ها در حال جوانی هستند.

کشاورزیان بابیان اینکه تنها کاشت و بذرپاشی کافی نیست، تصریح کرد: مراقبت از عرصه نیز بخش دیگری از فعالیت را شامل می‌شود که البته نیازمند مشارکت جوامع محلی، اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و همراهی مردم ساکن در منطقه خواهد بود.

وی افزود: با توجه به علاقه مرتع‌داران به این پروژه با انجام عملیات مطلوب نگهداری و قرق می‌توان شاهد تولید علوفه برای دام و وحوش و همچنین کمک به احیای پوشش گیاهی و درنهایت بهره‌وری اقتصادی مردم منطقه باشیم.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار