توسعه صنعت نفت با انجام اقدامات راهبردی در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: طی ۲ روز اخیر و با حضور وزیر نفت، شاهد اقدام‌های راهبردی در توسعه صنعت نفت در استان بوده‌ایم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با بیان اینکه طی ۲ روز اخی و با حضور وزیر نفت، شاهد اقدام‌های راهبردی در توسعه صنعت نفت در استان بوده‌ایم گفت: با توسعه دانش فنی، فراهم کردن زمینه مناسب برای توسعه بیشتر و ایجاد اشتغال، ضمن تزریق روحیه به جوانان، از فرار مغزها نیز جلوگیری می‌شود.

او افزود: با تدابیر انجام شده برای تولید تختال، ورق و لوله‌های موردنیاز طرح ملی و راهبردی انتقال نفت خام از گوره به جاسک، نه تنها از وابستگی به کشور‌های خارجی برای ساخت این لوله‌ها خلاصی یافته‌ایم، بلکه این موضوع بر پیشبرد صنعت نفت و صنایع استان نیز اثر مطلوبی داشته است.

شریعتی بیان داشت: امروز در رونمایی از دکل حفاری ٧٢ فتح و در بازدید از مته‌های حفاری، شاهد ارتقاء چشمگیر دانش فنی کشور بودیم و مسیر تلاش برای ساخت تجهیزات مورد نیاز برای صنایع خصوصاً تجهیزات با دانش فنی بالا در داخل کشور بسیار ارزشمند است و استان خوزستان خوشبختانه در این مسیر پیشرو است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه امیدواریم که نیاز‌های صنعت نفت تا حد امکان در داخل استان خوزستان مرتفع شود و سازندگان و نیرو‌های بومی استان بتوانند رابطه‌ای ٢طرفه و سازنده با صنعت نفت داشته باشند گفت: در دوران وزارت زنگنه، در بخش‌های مختلف مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی و توسعه استان و همچنین درباره تأمین و پشتیبانی نیاز‌های صنعت از توان داخلی اقدام‌های مؤثری صورت گرفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: طرح نگهداشت و افزایش تولید ٢٨ مخزن نفتی مناطق نفتخیز جنوب سبب رشد صنعت نفت می‌شوند و در استان نیز رشد و توسعه پایدار به همراه خواهند داشت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.