وزیر نفت:

حق‌الزحمه فرآورش هر بشکه نفت‌خام در واحد فرآورش ۱.۲ دلار است

وزیر نفت گفت: حق‌الزحمه فرآورش هر بشکه نفت‌خام در واحد فرآورش ۱.۲ دلار تعیین شد که با رقابتی شدن، این هزینه کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: حق‌الزحمه فرآورش هر بشکه نفت‌خام در واحد فرآورش ۱.۲ دلار تعیین شده است و با رقابتی شدن، این هزینه کاهش می‌یابد.

او افزود: با پیوند دانشگاه و صنعت نفت می‌توان کار‌های بزرگی در این صنعت انجام داد، چراکه نخبگان موتور محرکه هستند و نقش کارآفرین بالاتر از مدیر است.

زنگنه عنوان کرد: ساخت دکل و مته هر ۲ کار‌های بزرگ و مهمی است که خرید آن‌ها نیز تضمین شده است. البته قرارداد مته بزرگ نیست، اما قابل توسعه است.

وزیر نفت با اشاره به تشکیل صندوق پژوهش و نوآوری نفت بیان داشت: به شرکت‌های دانش بنیان که بار اول تولید خواهند کرد، کمک خواهیم کرد همچنین در بخشی از تولید ۱۰ قلم کالا خوب پیش رفتیم، اما در بخشی دیگر باید بیشتر تلاش کنیم. صنعت نفت می‌تواند با تعریف پروژه و ایجاد تقاضا سردمدار و پیشرو توسعه صنعتی کشور باشد.

این مقام مسئول گفت: ما در مقابل تحریم مقاومت می‌کنیم و موظف هستیم برای مردم کار و اشتغال ایجاد کنیم تا سربلند باشند و به‌عنوان فردی که همه عمرش را برای اعتلای جمهوری اسلامی ایران گذاشته، آنچه می‌خواهم سربلندی و توسعه واقعی و هر روزه ایران است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.