مردم چگونه نامزد شاخص را انتخاب کنند؟

مردم باید شاخص‌های رهبری در نظر داشته باشند تا در جلسات معرفی کاندیدا بتوانند این ویژگی‌ها را بررسی و نامزد را بر اساس آن بسنجند.

مقام معظم رهبری هرسال شاخص‌ها را معرفی می کنند و می گویند انتخاب اصلح باید این ویژگی‌ها را داشته باشد، گاهی وقت‌ها مردم بجای اینکه شاخص‌های نامزد‌ها را بررسی کنند و کارآمدی او را ملاک قرار دهند به خط فکری او توجه می‌کنند. شاید نامزد شایسته نماینده شدن را داشته باشد، اما بدلیل اینکه به خطوط خاصی وابسته است به او رای نمی دهند.

متین پور کارشناس سیاسی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: مردم باید شاخص‌های رهبری در نظر داشته باشند تا در جلسات معرفی کاندیدا بتوانند این ویژگی‌ها را بررسی و نامزد را بر اساس آن بسنجند.

او با اشاره به اینکه شفافیت یکی از شاخص‌های اصلی نمایندگان است افزود: نامزدی که قائل به شفافیت نباشد، صداقت در عملش نیست.

کارشناس سیاسی ادامه داد: نامزدی که به شفافیت آرا پایبند نباشد، جنبه شجاعتش زیر سوال میرود و برای اینکه پای حق مردم بماند حاضر نخواهد بود هزینه کند.

نماینده شاخص در گام دوم انقلاب کیست؟

حضرت آیت الله خامنه‌ای در خطبه‌ای که بعد از شهادت حاج قاسم به اتحادیه انجمن اسلامی اروپا ارسال کردند، گفتند: تاریخ در حال تحول است و این یک پدیده یکتایی است که اتفاق افتاده است.

در این تحولات باید مجلس مطرح و جلودار باشد و مردم به دنبال او حرکت کنند.

ذاکریان کارشناس سیاسی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،گفت: ما امروز در یک رویارویی تمدنی با نظام استکبار هستیم و هر نامزد باید موضع خود را مشخص کند و نگاهش را به رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا و غرب بیان کند.

او با بیان اینکه تمدن اسلامی منجر به ایجاد جامعه‌ای اسلامی می‌شود، افزود: مردم باید این را از نامزدها مطالبه کنند که برای تمدنی شدن چه برنامه‌ای داردند و برای تحقق تمدن نوین اسلامی می‌خواهند چه کند؟ برای تحقق اهدافی که در گام دوم بیان شده است چه مطالعه‌ای انجام داده اند؟ چه ریل گذاری برای اجرای قانون اساسی پیاده می‌کنند و این قوانین چه کمکی برای پیاده‌سازی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌تواند انجام بدهد؟ نسبت به ارزش‌های انقلاب و رهبری، نگاه به درون، چه نظری دارد؟

نماینده شاخص در گام دوم انقلاب کیست؟

ذاکریان گفت: نماینده شاخص در گام دوم انقلاب نماینده‌ای است  مومن، با اخلاق، صادق و منطقی که افق را دیده، است و با برنامه می‌خواهد کار خود را آغاز کند.

این کارشناس سیاسی افزود: نماینده شاخص انقلاب نماینده‌ای نیست که در ۲۰ دقیقه سرنوشت ۸۰ میلیون آدم را تصویب کند، نماینده‌ای نیست که قانون نظارت برنمایندگان مجلس را نزدیک به یک دهه مسکوت بگذارد وشیطنت‌های بیخودی را مسئله ساز کند.

او بیان کرد: نماینده لایق و شجاع باید قوانینی را به صحنه آورد که محقق کننده تمدن نوین اسلامی و آنچه ذیل تمدن از جمله پژوهش و اخلاق و سبک زندگی و اقتصاد و مبارزه با فساد و عدالت و هر آنچه در گام دوم انقلاب آمده است، باشد.

آیا سمت‌ها نشانگر برتریست؟

نفس سمت دار بودن خودش مهم است و این معنی را می دهد که این فرد کار اجرایی انجام داده و فهم میدانی دارد، در واقع کارنامه درخشان تری دارد.

ولی آنچه مهمتر است این است که فرد در آن سمت چه عملکردی داشته و برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی چه کرده است.

سمت داشتن برای یک نامزد برای مردم امتیاز محسوب می‌شود و می توانند از آن نهاد پرس و جو کرده و از عملکرد نامزد در سمت‌های قبلیش آگاه شوند، چون دستگاه و یا ارگانی نیست که به طور شفاف عملکرد نامزد‌ها را ارائه دهد و این کار بر عهده خود مردم است.

حجت الاسلام محمدی سبزواری  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، اظهار کرد: علاوه بر گفتمان انتخاباتی کاندیدا، سوابق نامزد نیز می‌تواند در انتخاب او موثر باشد و کاندیدایی که سوابق خوبی دارد مردم اقبال بهتری به او خواهند داشت.

او با بیان اینکه فصل الخطاب نهایی قانون است و کاندیدا باید تابع قانون باشد، افزود: نماینده‌ای که قانون را نقض کند، نمی‌تواند قانونگذار خوبی باشد و زیر سوال بردن قانون زیر سوال بردن نظام است.

نماینده شاخص در گام دوم انقلاب کیست؟

حجت الاسلام نجمی پور امام جمعه شهرستان سربیشه با اشاره به اینکه سابقه کاری و برنامه‌ی آینده نماینده نیز مهم هستند، گفت: مردم باید به نماینده‌ای رأی بدهند که برنامه محور باشد و اطلاعات کافی درباره‌ی امور اقتصادی سیاسی و اجتماعی داشته باشد.

او افزود: اگر مردم نمایندگانی اصلح را انتخاب کنند، مجلسی قوی تشکیل می‌شود و با وجود مجلس قوی، دولت و قوای سه گانه کارآمدتری در کشور داریم.

یک رأی، یک سرنوشت

امام جمعه شهرستان طبس گفت: رهبری در نماز جمعه اخیر به حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کردند و فرمودند اقتدار نظام امری لازم است و مردم برای این اقتدار باید در صحنه باشند که یکی از این صحنه‌ها انتخابات است.

او ادامه داد: مردم هوشیار و آگاه باشند و کاندیدا‌ها را بر اساس شاخص‌ها و معیار‌هایی که در گفتمان امام و رهبری است انتخاب کنند.

شفافیت یک ضرورت است و چاره‌ی نداریم، جامعه باید به این حد از رشد برسد و بداند خودش تصمیم گیر است.

جامعه مردم سالار، جامعه‌ای است که مردم خودشان برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

امیدواریم به این سطح از فهم سیاسی و بصیرت برسیم که با خودمان تلاش کنیم و به حجت شرعی اجتماعی و سیاسی و اخلاقی برسیم که برای دادن واقعا تحقیق کرده باشیم.

گزارش  فهیمه کدخدا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.