پیشنهاد سفر بعد از شکست کرونا؛

گردشگری مجازی در تهران؛ چهارمین غار طولانی ایران را بشناسید + فیلم و تصاویر

شاید بد نباشد بعد از شکست کرونا و در فرصتی مقتضی، از یکی از غار‌های اعجاب انگیز و باستانی استان تهران بازدید کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، امسال به دلیل لزوم پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال این بیماری، مسئولان توصیه اکید کرده اند که از سفر نوروزی پرهیز شود.

البته ماندن در خانه هم برای خود مزیت هایی دارد؛ از جمله اینکه بیشتر کنار یکدیگر هستیم، می توانیم بیشتر مطالعه کنیم و فیلم ببینیم. فرصتی برای انجام کارهای عقب افتاده داریم و مهمتر از همه اینکه در چنین شرایط بحرانی جامعه، سالم می مانیم.

سالم می مانیم تا بتوانیم دوباره در تعطیلات تابستانی با خیال راحت چمدان سفر ببندیم و به هر کجای این سرزمین پهناور که خواستیم سفر کنیم؛ در نهایت آرامش و لذت.

حال با این وصف، شاید بد نباشد که در خانه و پای سایت ما کمی گردشگری مجازی کنید. ما در این گزارش به معرفی یکی از غارهای ایران پرداخته ایم که شاید بتواند یکی از گزینه های سفر شما در تعطیلات تابستان ۹۹ و بعد از شکست کرونا باشد.

گردشگری مجازی؛ چهارمین غار طولانی ایران را بشناسید

غار بورنیک تهران

اگر علاقه مند به آشنایی هرچه بیشتر با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان تهران هستید، پیشنهاد ما به شما این است که با سفر به شهرستان فیروزکوه از یکی از غار‌های اعجاب انگیز و باستانی این استان بازدید کنید.

این غار که  با نام غار بورنیک شناخته می‌شود، در ۱۳۰ کیلومتری تهران و ۲۰ کیلومتری شهر فیروزکوه و در نزدیکی روستای هرانده قرار گرفته است.

جا‌های دیدنی استان تهران؛ غار بورنیک

 گردشگران می‌توانند به شهر فیروزکوه سفر کنند و بعد از رسیدن به روستای هرانده اتومبیل خود را در یک مکان مناسب پارک کنند. آنها سپس می‌توانند ادامه راه تا غار را با راهنمایی افراد محلی  پیاده طی کنند. این پیاده‌روی حدود دو ساعت است.در طول این مسیر آب آشامیدنی و خوراکی سبک به همراه داشته باشید.

جا‌های دیدنی استان تهران؛ غار بورنیک

رعایت اصول ایمنی و همراهی با راهنما از ملزومات بازدید از غار بورنیک است؛ زیرا به نظر کارشناسان این غار زیبا که با  حدود ۳۴۷۳ متر طول طولانی‌ترین غار استان تهران و چهارمین غار طولانی ایران  به حساب می‌آید، در امتداد گسل قرار گرفته و لایه طبقات آن به علت نازک بودن خطر ریزش دارند.

جا‌های دیدنی استان تهران؛ غار بورنیک

اگر برای بازدید از غار بورنیک به این غار سر زدید، تلاش کنید زمانی که در داخل آن هستید سکوت را رعایت کنید.

گردشگری مجازی؛ چهارمین غار طولانی ایران را بشناسید

گفتنی است غار بورنیک از ۳ تالار عظیم تشکیل شده است. راه ورود به این غار از سال ۱۳۸۰ به صورت پلکانی مناسب سازی شده است. غار بورنیک در مهر ماه سال۱۳۸۱به ثبت ملی رسید.

گردشگری مجازی؛ چهارمین غار طولانی ایران را بشناسید

در ادامه فیلمی از نمای بیرونی و درونی این غار را ببینید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار