مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان:

۵ هزار فعالیت فرهنگی حوزه کتاب در شاهرود انجام شد

حسین شاکری گفت: در سال جاری پنج هزار فعالیت در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی توسط کتابداران شاهرود به انجام رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حسین شاکری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه کتابداران شهرستان در سال‌جاری پنج هزار فعالیت فرهنگی در راستای ترویج و توسعه کتابخوانی انجام داده‌اند، گفت: این فعالیت‌ها در سامانه‌ای موسوم به سامانه فعالیت‌های فرهنگی کتاب خانه‌های عمومی استان سمنان به ثبت رسیده است.

او بابیان اینکه این فعالیت‌ها توانسته تأثیر بسزایی نیز در جذب مردم به کتابخانه‌های عمومی داشته باشد، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و ۲۰۰ نفر به کتابخانه‌های استان جذب شده‌اند.

مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی استان سمنان بابیان اینکه کتابخانه‌های شاهرود تا ابتدای سال ۹۸ دارای ۱۲ هزار و ۸۰۰ عضو بودند که امروز این تعداد به بیش از ۱۳ هزار نفر رسیده است، گفت: نسبت عضویت زنان به مردان در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان ۶۰ به ۴۰ است که نشان می‌دهد استقبال زنان از کتابخانه‌ها به مراتب بیشتر است.

شاکری با بیان اینکه در شاهرود طی ۱۰ ماهه اول سال جاری به طور میانگین ۲۰ هزار کتاب در ماه به مردم امانت داده شده است، گفت: تعداد کتاب‌های امانت داده شده در بهمن ماه ۹۸ در سطح شهرستان ۲۴ هزار عنوان بود که رکورد خوبی محسوب می‌شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار