آنکارا: اعزام نیروی بیشتر به ادلب / به زودی پاسخ حملات سوریه را خوهیم داد

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه ضمن بیان این مطلب که آنکارا ارسال نیرو و تجهیزات به ادلب را ادامه خواهد داد، از ارتش سوریه خواسته تا از مناطقی که در این شهر از اشغال عناصر تروریستی آزاد شده‌اند عقب‌نشینی کند.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه، امروز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور ارسال نیرو و تجهیزات به ادلب سوریه را حتی همزمان با گفت‌وگو‌ها میان مسکو و آنکارا درخصوص وضعیت سوریه، ادامه خواهد داد.

امروز سه‌شنبه، مقامات ترکیه برای دومین روز متوالی با مقامات روسیه در مسکو دیدار و درباره تحولات اخیر سوریه رایزنی کردند که به نظر می‌رسد این دیدار نتیجه‌ای در بر نداشت.

در همین حال وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد با پایان مذاکرات مسکو و آنکارا درباره تنش در منطقه ادلب سوریه، دو کشور پس از خاتمه دور دوم مذاکرات، بار دیگر بر تعهدات خود در چارچوب توافق‌نامه‌های امضا شده در مورد کاهش تنش در منطقه ادلب تأیید کردند.

سخنگوی «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه، گفت: ترکیه نیرو‌های بیشتری را در ادلب مستقر خواهد کرد.

ابراهیم کالین اعزام بیشتر نیرو و تجهیزات به سوریه را با هدف «دفاع از غیرنظامیان» عنوان کرده و مدعی شد که آنکارا به زودی حملات ارتش سوریه را تلافی خواهد کرد.

وی در جمع خبرنگاران در آنکارا گفت: ما به استقرار تجهیزات و نیرو در ادلب برای تضمین امنیت منطقه (ادلب) و غیرنظامیان، ادامه خواهیم داد.


بیشتر بخوانید:


سخنگوی اردوغان در ادامه اظهارات خود مدعی شد که هرگونه حمله به نیرو‌های ترکیه به شدت پاسخ داده خواهد شد.

کالین در بخش دیگری از اظهارات خود افزود که هیچگونه تغییری در پست‌های دیده‌بانی ترکیه در سوریه ایجاد نمی‌شود.

استان ادلب سوریه در کنترل طیفی از تروریست‌هاست که «هیئت تحریر الشام» بر آن‌ها تسلط دارد. این گروه تحت هدایت باقیمانده‌های القاعده است.

عملیات ارتش سوریه و گروه‌های مقاومت برای پاکسازی استان ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از چندی پیش آغاز شده است. همزمان با پیشروی گسترده ارتش سوریه، ترکیه نیرو‌های بیشتری به ادلب اعزام کرده و ضمن تهدید ارتش سوریه، خواستار توقف فوری عملیات نیرو‌های سوری در ادلب شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
ترکیه برای دفاع از مردم اونجاس یا رسما در حال دفاع از تروریستها و کار شکنی در مسیر ازادسازی و پاکسازی مناطق اشغال شده هست؟!
عجب!!!!
Iran (Islamic Republic of)
lind
۱۱:۰۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
سوریه که ویران شده چندا بمب و موشک به حالش زیاد فرقی نمکند اما اصابت یک موشک یا یک بمب به استامبول یا شایدم پل ان عواقب بدی برای ترکیه دارد
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۰۲:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
سوریه باید به تمام قدرت با ترکها بجنگد . ومتجاوزین را از خاک خود بیرون کند . سوریه با کمک کردها میتوانند ارتش ترک را به خاک وخون بکشند .
Sweden
سرنا
۲۳:۰۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
آمریکا و اروپا بدنبال جدا کردن بخش اروپایی ترکیه هستند و آن زمان دست بدامن ایران میشوید برای کمک.حالا برو احساس قدرت کن.
Iran (Islamic Republic of)
س ص ح پ ق
۲۲:۵۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
این هم یکی دیگر از قانون وحش است . ترکیه وارد سوریه شده وتعیین تکلیف میکند برای سوریه ، وبه زور وآشکار میگوید از تروریستها دفع میکنم . ونیروهای سوریه را تهدید به جنگ میکند . دراین روزگار سازمانهای بین الملل هم طرف زوررا میگیرند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
ملت سوریه و ارتش این گشور ، باید اشعالگران پلید اعم از آمریکائی تروریست و ترک ، فرانسوی و انگلیسی و غیره را قتل عام کنند . تا آنها یاد بگیرند تاوان اشغالگری مرگ است.
آخرین اخبار