رقابت ۱۶۳ کاندیدا برای حضور در مجلس

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی از رقابت ۱۶۳ کاندیدا برای حضور در مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، علی مصطفوی رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه استانی گفت:از مجموع ۵۳۴ ثبت نامی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی، ۷۳ نفر انصراف داده اند و صلاحیت  ۲۹۸ نفر نیز مورد تایید قرار نگرفته است.
 
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی افزود:فعلا ۱۶۳ نامزد در روز دوم اسفند با هم برای ۱۲ کرسی مجلس رقابت می‌کنند.
 
 وی ادامه داد:از مجموع ۱۶۳ نامزد تایید صلاحیت شده اند در ارومیه ۵۷ نفر،خوی و چایپاره ۱۳ نفر،بوکان ۸ نفر،پیرانشهر و سردشت ۸ نفر، نقده و اشنویه ۱۳ نفر، ماکو، شوط، پلدشت و چالدران ۱۵ نفر،مهاباد ۱۰ نفر، میاندوآب ۸ نفر، شاهین دژ و تکاب ۱۹ نفر و  سلماس ۱۲ نفر در دوم اسفند به رقابت خواهند پرداخت.

مصطفوی ادامه داد:به طور میانگین برای ۱۲ کرسی نمایندگی مجلس در استان ۱۳ نامزد رقابت خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان گفت:۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد یک میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۱۴ نفر مرد و یک میلیون و ۱۹۵ هزار و ۷۴۲ نفر نیز خانم هستند. ۱۳۵ هزار و ۲۶ هم رای اولی بشمار می‌روند.

مصطفوی  ادامه داد:ستاد انتخابات استان همزمان با ستاد انتخابات کشور کار خودش را از اردیبهشت ماه آغاز کرده است. ستاد انتخابات کشور با شعار "انتخابات ۹۸، گام دوم انقلاب، قانونمداری و بی‌طرفی، انسجام ملی" کارش را آغاز کرده است.

وی گفت:ستاد انتخابات استان ۴ اصل مشارکت حداکثری، قانونمداری، امانتداری و بیطرفی را در اولویت دارد.

رئیس ستاد انتخابات گفت:معتقدیم همه افراد وظیفه دارند برای مشارکت حداکثری تلاش نمایند. قانون انتخابات باید مورد توجه همه دست اندرکاران باشد. اصل بیطرفی را به همه دستگاه های اجرایی ابلاغ کردیم. برخی افراد که این اصل را رعایت نکرده بودند حذف و افراد دیگری جایگزین شدند. رای مردم بزرگترین امانت دست ماست و ما باید به نحو درست از این امانت صیانت کنیم.

وی بیان کرد:برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی، هیات اجرایی، بازرسی و نظارت و نیز کمیسیون رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری استان تشکیل شده است.

مصطفوی افزود:مردم اگر تخلفی مشاهده کردند می توانند به فرمانداران، بخشداران و هیات های مربوطه گزارش دهند.

 

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.