راه‌اندازی سامانه تصمیم منجر به کاهش ۱۷ درصدی طلاق در زنجان شد

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت :راه‌اندازی سامانه تصمیم منجر به کاهش ۱۷ درصدی طلاق در زنجان شد.

راه‌اندازی سامانه تصمیم منجر به کاهش ۱۷ درصدی طلاق در زنجان شدبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی  در مراسم تقدیر از زحمات و تلاش‌های کارکنان مرتبط با سامانه تصمیمِ بهزیستی استان زنجان، اظهار داشت: پس از راه‌اندازی سامانه «تصمیم» و تلاش‌های صورت‌گرفته با بهره‌گیری از حضور مشاوران و روانشناسان در این مراکز در سطح استان با کاهش ۱۷ درصدی در حوزه طلاق مواجه هستیم که این رقم در نوع خود ارزشمند و گامی مهم برای حفظ کانون خانواده‌ها است.
 
حجت الاسلام نیارکی گفت:با راه‌اندازی و فعالیت سامانه تصمیم در چهار شهرستان پرجمعیت استان زنجان، پرونده‌های ورودی به دادگستری استان در حوزه خانواده و طلاق نیز ۴۲ درصد کاهش یافته است.

او خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد زوج‌های مراجعه‌کننده به این مرکز، انصراف خود از درخواست طلاق را اعلام کرده و به زندگی مشترک خود ادامه داده‌اند.

صادقی نیارکی افزود: همچنین ۱۱ درصد پرونده‌های ارجاعی به واحد تصمیم نیز با سازش، همراه بوده که این موفقیت را به مجموعه بهزیستی استان تبریک می‌گوییم.

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: استان زنجان تا قبل از ۹۷ در حوزه‌هایی مانند افزایش آمار طلاق، رنج می‌برد و این موضوع، یک نگرانی در جامعه ایجاد کرده بود.

او اظهار داشت: برای رفع نگرانی به این نتیجه رسیدیم که در این بخش باید یک اتفاقی بیفتد که به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان ماموریت داده شد تا با همکاری برخی سازمان‌ها به‌خصوص اداره کل بهزیستی استان، تدبیر و اقدامی اثرگذار انجام دهد.

صادقی نیارکی افزود: در این راستا با راه‌اندازی سامانه تصمیم در طول یک و نیم سال گذشته، توفیقات بسیار خوبی حاصل شده است.

رییس شورای قضایی استان زنجان گفت: با نتایج به دست آمده در سامانه تصمیم، نیازمند حمایت درخور از این مجموعه در حوزه تخصیص اعتبار لازم از جمله تجهیز سخت‌افزاری و تامین ساختمان در شهرستان‌های فعال هستیم و انتظار حمایت از این مراکز را داریم چرا که خروجی این حمایت‌ها حفظ کیان خانواده و ادامه زندگی مشترک زوج‌ها است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در این جلسه گفت: مجموع اعتبار این مجموعه در سال جاری، ۴۰ میلیارد ریال بود که تا کنون ۲۰ میلیارد ریال اختصاص یافته و امیدواریم اعتبار باقیمانده نیز تا پایان سال، اختصاص یابد.

مسیح‌الله سلطانی افزود: حمایت از تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در استان از برنامه‌های اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری است و پیگیری لازم برای دریافت اعتبار اختصاص‌نیافته، انجام می‌شود که در صورت محقق شدن، مساعدت از سامانه تصمیم نیز به عمل خواهد آمد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های سامانه تصمیم، گفت: زنجان، سیزدهمین استان در سطح کشور است که سامانه تصمیم را راه‌اندازی کرد.

محمد محمدی قیداری اظهار داشت: کارکرد اصلی این مرکز، مداخله در طلاق‌ها و ایجاد سازش بود که ما مضاف بر این کارها تمام اختلافات خانواده‌ها را در این مرکز، رسیدگی می‌کنیم و در این راستا نیز توفیقات خوبی حاصل شده است.

او خاطرنشان کرد: سامانه ۱۲۳ بهزیستی، آماده دریافت گزارش‌ها و تماس‌های مردم در خصوص کودک‌آزاری، همسرآزاری و سایر آسیب‌ها است.

محمدی قیداری افزود: در ۹ ماهه امسال، سه هزار و ۵۱۱ مورد تماس با مرکز ۱۲۳ صورت گرفته که پیگیری‌ها و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.