سازمان ملل خواستار تحقیق درباره کشتار‌ها در کامرون شد

سازمان ملل از مقامات کامرون خواست تحقیقی مستقل، بی طرفانه و کامل درباره کشتار بیش از ۲۳ نفر در عملیاتی نظامی در یک روستا در منطقه انگلیسی زبان شمال غرب کامرون، انجام دهند.

سازمان مللبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل با اعلام اینکه ۲۳ نفر از جمله دو زن باردار و ۱۵ کودک روز جمعه در محله‌ای در منطقه نتومبو، واقع در منطقه انگلیسی زبان شمال غرب کامرون کشته شده اند از مقامات این کشور خواست تحقیقی مستقل، بی طرفانه و کامل درباره این کشتار انجام دهند.

به گزارش سازمان ملل ۹ نفر از این قربانیان کمتراز ۵ سال سن داشته اند.

بخشی از مخالفان کامرون و همچنین شماری از شاهدان به سازمان ملل گزارش داده اند ۴۰ مرد مسلح، از جمله اعضای نیرو‌های دفاعی و امنیتی کامرون به محله نگاربو، حمله و به طرف ساکنان تیراندازی کرده و خانه‌ها را آتش زده اند.


بیشتر بخوانید: حمله تروریستی در مالی ۲۰ نفر را به کام مرگ کشاند


ارتش کامرون که در بیانیه‌ای به یک حادثه ناگوار ۵ قربانی شدن غیرنظامی اشاره کرده است، این اتهامات را رد و اعلام کرد تحقیق کاملی را در این زمینه آغاز کرده است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما مقامات کامرون را تحت فشار قرار می‌دهیم تا اطمینان دهند تحقیق مستقل، بی طرفانه و کامل خواهد بود و عاملان آن حساب پس خواهند داد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار