انجمن اولیا و مربیان، پلی برای تعامل بین خانه و مدرسه

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز گفت: انجمن اولیا و مربیان پلی برای تعامل دوسویه خانه و مدرسه است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق نیسی گمراوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با تاکید بر ضرورت حضور و حمایت‌های اولیا از مدارس، گفت: انجمن اولیا و مربیان به منظور تقویت همکاری و مشارکت اولیای دانش‌آموزان برای کمک به ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزش و پرورش و گسترش ارتباط خانه و مدرسه، بر طبق مقررات و ضوابط وزارت آموزش و پرورش انجام وظیفه می‌کند.

او نقش انجمن اولیا و مربیان را مهم ارزیابی و تصریح کرد: حضور پر رنگ والدین در انتخابات انجمن اولیا ضمن آن که باعث رشد چشمگیر در فعالیت‌های مدرسه خواهد شد انجام برنامه‌های مدرسه را نیز تضمین می‌کند.

نیسی گمراوی اظهار داشت: مشارکت اولیا، همدلی و همراهی آنان با مدرسه باعث پیشرفت تربیتی و تحصیلی دانش‌آموزان خواهد شد و این مهم در نهایت پیشرفت علمی کشور را به دنبال خواهد داشت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز با تاکید به نقش و اهمیت انجمن اولیا و مربیان در روند تحصیلی دانش‌آموزان، بیان کرد: انجمن اولیا و مربیان یکی از نهاد‌های مهم در آموزش و پرورش است که در کنار کادر مدرسه می‌تواند راهگشای بسیاری از معضلات آموزشی و غیر آموزشی مدرسه باشد.

او ادامه داد: خانه و مدرسه در انجام وظایف تربیتی مکمل یکدیگرند به طوری که خانه مدرسه اول فرزند و مدرسه نیز خانه دوم اوست و اگر این دو نهاد روش‌ها و برنامه‌های هماهنگ نداشته باشند در روند رشد کودک اختلال به وجود می‌آید.

این مقام مسئول با تاکید بر این‌که رابطه خانه و مدرسه تعاملی دوطرفه است و هر دو نهاد تربیتی باید به نقش خود عمل کنند تا تعلیم و تربیت ثمربخش شود، اظهار کرد: وجود معلمان با صلاحیت در مدارس، خلا وجود پدر و مادر را پر نمی‌کند و وجود والدین توانا و قابل نیز نمی‌تواند جای مدرسه را بگیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار