ارائه خدمات حمایتی به زوجین نابارور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رییس مرکز ناباروری میلاد گفت:بسته حمایتی دولتی به منظور حمایت از بیماران نابارور ، در این مرکز اجرا می شود.

ارائه خدمات حمایتی به زوجین نابارور در دانشگاه علوم پزشکی مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر نیره خادم غیابی رییس مرکز ناباروری میلاد با اشاره به اینکه در این مرکز به منظور حمایت از بیماران نابارور بسته حمایتی دولتی اجرایی می‌شود، گفت: به منظور کاهش هزینه‌های فرزند آوری برای بیمارانی که مشکل باروری دارند؛ دولت برای هر بیمار یک میلیون و هفتصد هزار تومان هزینه می‌کند.

او با بیان اینکه زوجی که یک سال از اقدام برای فرزند آوری آن‌ها گذشته باشد و از راه‌های پیشگیری کننده استفاده نکرده باشند، اما صاحب فرزند نشده باشند را زوج نابارور می‌نامند، تصریح کرد: عوامل مختلفی در ناباروری یک زوج موثر است که در حال حاضر سهم زن و مرد در ناباروری برابر است.

رییس مرکز ناباروری میلاد با اشاره به اینکه تغذیه، سبک زندگی، محیط کار، وراثت  می‌تواند در نابارور شدن یک زوج موثر باشد، گفت: به زوجینی که در مسیر بارور شدن با مشکلاتی مواجه هستند پیشنهاد می‌شود به مراکز ناباروری مراجعه کنند تا ضمن بررسی‌های لازم، متحمل هزینه‌های گزاف مطب پزشکان نشوند و علاوه براین در روند درمان نیز بتوانند از بسته حمایتی دولت استفاده کنند.

دکتر خادم با بیان اینکه در مرکز ناباروری میلاد برای کمک به بیماران بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده است و علاوه براین با همکاری مرکز برکت خدماتی به زوجین ارائه می‌شود، افزود: سازمان‌های بیمه گر نیز از سال ۹۰ همکاری خوبی را با مرکز ناباروری میلاد دارند و در این مرکز هشت عضو فلوشیپ ناباروری و متخصص ناباروری زنان و دو نفر عضو هیات علمی اورولوژی به بیماران ارائه خدمت می‌کنند.

او با اشاره به اینکه اقدامات مختلف درمانی برای بیماران در این مرکز انجام می‌شود، گفت: براساس آمار سال ۹۷، خدماتی از جمله ویزیت متخصص نازایی، اورولوژی مردان، سونو گرافی، آزمایشگاه، عمل تخمک کشی، انتقال جنین، iui، هیروسکوپی جراحی، لاپاروسکوپی، pesa/test، تخمک اهدایی، اهدای جنین، رحم میزبان در این مرکز ارائه می‌شود.

دکتر خادم با بیان اینکه در حوزه بسته‌های حمایتی دولت نیز در سال ۹۶ در مجموع ۱۶۲۳ مورد طی سال از این بسته استفاده کردند، افزود: در سال ۹۷ این آمار به ۱۵۷۷ رسیده است و در مجموع ۲۴۸ تولد نوزاد زنده در این مرکز انجام شده است.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.