باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

چه کسانی مشمول افزایش ۱۵ درصدی دستمزد در سال آینده هستند؟

میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران برای سال آینده متفاوت از میزان افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به اینکه سازمان برنامه وبودجه افزایش حقوق و دستمزد کارکنان به میزان ۱۵ درصد برای سال ۹۹ را در نظر گرفته است، این موضوع باعث شده تا برخی شاغلان خارج از شمول قانون مدیریت خدمات کشوری تصور کنند میزان حقوق آن‌ها هم ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی که از قانون «مدیریت خدمات کشوری» تبعیت می‌کنند و حقوق و مزایای آن‌ها نیز تابع این قانون است.

بر اساس آنچه که در قانون مدیریت خدمات کشوری پیش بینی شده، میزان افزایش حقوق سالانه کارکنان دولت و دستگاه‌های اجرایی هر ساله در قانون بودجه از سوی دولت پیش بینی می‌شود که میزان افزایش این گروه از کارکنان در لایحه بودجه سال آینده به میزان ۱۵ درصد پیش بینی شده است.

البته این میزان افزایش هنوز در کمیسیون تلفیق مجلس به تصویب نرسیده است و نهایی شدن آن منوط به تایید در صحن علنی مجلس در جریان بررسی کلیات و جزئیات لایحه بودجه و در نهایت، تائید شورای نگهبان قانون اساسی خواهد بود.

با این وجود نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ خبر داد و گفت: به صورت متوسط منابع افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان دولت در لایحه بودجه سال ۹۹ دیده شده است، اما سناریوی برای عملکرد افزایش حقوق پلکانی کارمندان نیز در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: به طور مثال در راهکار افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت کف حقوق ۳ میلیون تا ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود که باید به صورت پلکانی نزولی افرادی که کمتر از میزان مشخص شده حقوق دریافت می‌کنند به این حداقل برسند.

رئیس سازمان برنامه و بوجه گفت: حقوق افرادی که بیش از سقف تعیین شده است ۱۲ درصد افزایش پیدا می‌کند و سه درصد دیگر به حقوق افرادی که زیر سقف مشخص شده است، تخصیص داده می‌شود.

نوبخت با بیان اینکه سناریو‌های متفاوتی را در نظر داریم که در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ درنظر گرفته شده است، تصریح کرد: هر تصمیمی که در زمینه افزایش پلکانی حقوق کارکنان در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه و صحن علنی مجلس مورد تصویب قرار بگیرد، اجرا می‌کنیم.

در مقابل نمایندگان مجلس افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارمندان را برای سال آینده با توجه به شرایط فعلی اقتصاد منطقی نمی‌دانند.

اما شرایط تعیین میزان افزایش حقوق کارکنان و کارگرانی که قرارداد کار آن‌ها تابع قانون کار است، متفاوت از کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری است و درصد افزایش حقوق و دستمزد آن‌ها در لوایح بودجه سالانه پیش بینی نمی‌شود.

میزان افزایش حقوق و دستمزد کارکنان تابع قانون کار برای سال ۹۹ هنوز مشخص نشده است و باید منتظر باشند تا در شورای عالی کار در روز‌های پایانی اسفندماه این میزان نهایی شود.

شورای عالی کار که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود، با حضور نمایندگان کارگری، نمایندگان کارفرمایی و دولت تشکیل و میزان افزایش دستمزد با توافق آن‌ها تعیین می‌شود.

در جلسات شورای عالی کار که مذاکرات نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت بر سر میزان افزایش دستمزد، معمولا ساعت‌ها  طول می‌کشد و اعضای کارگری ادله و مستندات خود از جمله هزینه معیشت خانوار و روند افزایشی نرخ تورم را ارائه می‌کنند و در مقابل نیز نمایندگان کارفرمایی نیز به ارائه اظهارات و مستندات خود می‌پردازند.

در نهایت وزیر کار به عنوان رئیس شورا به همراه دو وزیر صنعت و اقتصاد به عنوان دو عضو دولتی دیگر این شورا باید نظرات نمایندگان کارگری و کارفرمایی را به یکدیگر نزدیک کنند تا در نهایت طرفین در زمینه میزان افزایش دستمزد به توافق نهایی برسند.

موضوع دستمزد معمولا در یک نشست شورای عالی کار به نتیجه نمی‌رسد بلکه طبق سنوات گذشته، پس از برگزاری چندین جلسه و چانه زنی چندساعته اعضا، توافق نهایی حاصل می‌شود.

پیش از تشکیل جلسه شورای عالی کار برای دستمزد، نشست‌های کارشناسی نمایندگان کارگری و کارفرمایی در قالب کارگروه دستمزد برگزار می‌شود و عوامل موثر در افزایش هزینه‌ها از جمله نرخ تورم و هزینه حداقلی سبد معیشت اعم از اقلام خوراکی و غیرخوراکی به استناد مراجع رسمی آماری نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. نتایج این جلسات کارشناسی، جهت بحث و تصمیم گیری به شورای عالی کار ارائه می‌شود و پس از ارائه این گزارش است که شورای عالی کار، جلسات خود برای تصمیم گیری درباره دستمزد آغاز می‌کند.

براساس تصمیمی که در جلسات کمیته دستمزد گرفته شده است امسال قرار است، تورم دی ماه مبنای تعیین سبد معیشت کارگران قرار گیرد.

فرامرز توفیقی عضو کمیته دستمزد در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در این رابطه گفت: مرکز آمار در بازه زمانی دهم تا دوازدهم هر ماه میزان تورم ماه گذشته را اعلام می‌کند، در همین راستا قرار شد میزان تورم دی ماه را معیاری برای تعیین سبد معیشت خانوار و دستمزد کارگران قرار دهیم.

وی افزود: مرکز آمار ایران میزان تورم دی ماه را ۳۸.۵ درصد تعیین کرده است که سبد معیشت خانواده بر مبنای آن تعیین می‌شود.

نماینده کانون عالی شورا‌های اسلامی در کمیته دستمزد گفت: ما برای تعیین دستمزد کارگران در سال آینده میزان تورم سبد معیشت را در نظر می‌گیریم و به تورم کلی کشور کار نداریم.

توفیقی تصریح کرد: ما در مولفه سبد معیشت خانواده کارگری و یک دهک درآمدی خانواده کارگری داریم که میزان دستمزد براساس تورم سبد معیشتی خانواده کارگری تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه سبد معیشت دارای ۱۳ مولفه است، گفت: سبد معیشت خانواده کارگری شامل مواد خوراکی، آشامیدنی، حمل و نقل، مسکن، ارتباطات، آموزش و بهداشت می‌شود.

در شرایط فعلی اقتصاد، کارگران منتظر روزهای پایانی سال هستند تا ببینند اعضای شورای عالی کار چه رقمی را برای افزایش حقوق و دستمزد آنها در سال ۹۹ در نظر می گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۲۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
با سلام . حقوق کارکنان قرارداد مشاغل کارگری در دستگاههای اجرایی هنوز افزایش نیافته ، تبدیل وضعیت که نمیکنند مزایا که هم برای کارکنان رسمی و پیمانی تعلق میگیره اونا میگرن ما هم نگاه میکنیم مسئول های محترم لطفا یه فکری کنید .
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۲۰:۲۷ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
آقای نوبخت انگار توی ایران زندگی نمیکنی !!پدرمردم ازگرونی دراومده 12درصد چطوربدست اوردی ؟ توی چه جدول محاسباتی؟. کدوم اقتصاددان اینوقبول میکنه. جز خودت که فکر نمیکنم دلسوزمردم باشی
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۰:۵۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
یک ماه همسرم بیکاره هرجا می ره برای کارمیگن ماخودمون اینجا اضافه ایم با دوتا بچه کوچیک انقد بهمون سخت میگذره یه فکری هم به حال کارگران بیکار بکنیدتواین وضعیت گرونی خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۳۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
خدا بزرگا انشالا خوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
امیراعتمادی
۲۳:۳۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
اگرواقعا نظرمابرای شما مهم است وبه ان اهمیت می دهید خودتان بهتر می دانید که با پانزده وبیست درصداضافه حقوق هیچ مشکلی ازدامن ازخانواده کارگران وکارمندان وخصوصا بازنشستگان حل نشده وحداقل باید چنددرصد از نرخ تورم اعلام شده بیشتر باشد پس بهترا6
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۵۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
حقوق ما مستمری بگیران خیلی کم هست زیر دومیلیون چهارصد است لطفا کاری برای ماه بکنید با تشکر از شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸
ما کارگران که 1.5 میگیریم پس باید بریم بمیریم
Iran (Islamic Republic of)
ح
۲۲:۳۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
حقوق فزای سبزه راباط کریم یک ملیونو پانصد هزار است چرارسیدگی نمیکنید
Austria
ناشناس
۱۹:۱۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
تکلیف ماکارمندان رسمی شهرداری که هنوز نظام هماهنگ پرداخت حقوق. برامون اجرا نشده. ومیگن شهرداریها جزئ قانون خدمات مدیریت کشوری نیستند ایا باید همه قوانین. برای ما خدمات کشوری باشه ولی حقوق و دستمزد نه. اخه چرا؟ اینو یکی میتونه جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۸:۱۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
توی اداره همسرم ، نگهبان و باغبان و نیروی خدمات ، حقوق ۹ ماه عقب افتاده دارن . اگه طبق اداره کار باید باشه که باید بهشون جمعه کاری و تعطیل کاری بدن مثل ایامی که همه مملکت تعطیل رسمیه اما اونا باید برن سرکار ، باید بهشون غذای گرم بدن ، اما هیچی جز حقوق بهشون نمیدن تازه اونم با هزار منت و تهدید به تعدیل کردنشون ولی موقع ظهر که میشه ۵۰ پرس چلوکباب و خورشت وارد اداره میشه که بین معاونتها و مدیریت اداره تقسیم میشه . خدا شاهده مدیریت و معاونتهاش زمانی که میرن استخر اداره ، برای خودشون اضافه کاری میزنن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام.هیچکی به فکرکارگران نیست
Iran (Islamic Republic of)
کارگرمم
۰۷:۰۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام به روح ماهه کارگران سرزمینمم.
نمیدونم از چی بگممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم.

اما چه کنیم که با امید زنده اییممم .
امید به ارزش کارگری که دیده نمیشهه،
و امید به حقوقی که هیچوقت اندازه نمیشهه. کارمون حلال دلمون
Germany
ناشناس
۰۶:۴۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
قبلا میگفتن حقوق بخورنمیر.حالابایدبگیم حقوق نخور وبمیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام فکری به حال بازنشتها هم باشید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
باسلام واقعا کسی هست که بفکر کارگر جماعت باشه با شرایط سخت و دور از خانواد و هزینه ایاب و ذهاب و شرایط اب وهوای و عقب ماندگی چند ماهه حقوق اونم با حداقل ایا انصاف هست چرا کسی بفک ما نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
لطفا به داد حقوق کارکنان قرارداد مشاغل کارگری که در ادارات مشغول به کار هستند برسید که حقوقشون خیلی پایینه که هر چه بخشنامه افزایش حقوق میاد فقط شامل قرارداد انجام کار معین و پیمانی و رسمی میشه ما که قرارداد مشاغل کارگری هستیم فقط نگاه میکنیم تو این همه مشکلات و تورم زیاد بخدا کمرمون شکست فقط شرمنده زن و بچمون هستیم از مسئولین محترم درخواست رسیدگی دارم.باسپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
لعنت بهتون.... زندگیمون رو خراب کردین....هر ماه بدتر از ماه پیش.... نامردها با ۱۵ درصد چقدر مگه حقوق ها زیاد میشه برا خودتون کم کم ۱.۵ تا ۲ تومن برا ما۳۰۰ تومن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
علیرضا
۲۲:۵۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
خدایا کسایی که با تعیین کم حقوق باعث خجالت مرد خانواده کارگری میشن رو به خودت و عدالتت واگذار میکنم چون میدونم از عدالتت کسی نمیتونه فرار کنه خدایا کمکمون کن اه زن و بچه ما دامن گیرتون میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
خدالعنت کندبااس بانی این همه گرونی دربدری خدا به حق امام زمان نابودشدن کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
من کارگر باید سی سال بیمه پرداخت کنم ولی چه فایده ایا تاحال یکی از مسئولین امدن ببینن که یه کارگر چجوری و در چه شرایطی کار میکنن که این همه هزینه بیمه ومسکن و.....افزایش میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
بیچاره گارگر خدایا خودت رحم کن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
محمد جواد امینی
۲۱:۱۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
در رابطه باحقوق خودمتاسفانه شرکتهای پیمانی پرداخت حقوق تخلف میکنند من زیرنظر شرکت پیمانکاری کارمیکنم از پرداختی اینجانب دریک ماه حقوق معادل 10هزارتومان پرداخت کرده است و مابقی رابه بحساب خودشان کم کردند...نظارتی نیست روی کارشان..بی حساب کتاب کارمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
رقم تعرفه
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۲۰:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
خدا ازتون نگذره با۱۵ درصد چکنیم
Iran (Islamic Republic of)
F
۲۰:۰۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
باز پلکانی.خدا لعنت کنه کسی که این شیوه افزایش پلکانی را اختراع کرد
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۲۰:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
میلیارد میلیارد اصراف میشه و دزدی میشه ککشون هم نمیگزده یه حقوق بخور و نمیر میدن کلی جلسه و تایید کشش میدن تا خدای نکرده یکم زیادتر نشه واقعا متاسفم که هیچ عدالتی تو این کشور وجود نداره انشاله خدا تقاص این بی عدالتی هارو ازشون بگیره آمین
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۵۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
با سلام،لطفا دولت محترم و مجلس تازه تشکیل فکری عاجل به حال شرکتهای سهامی خاص مثل جهاد نصر ها سراسر کشور که به ناحق در جریان خصوصی سازی(خصولتی) واگذار و در دل این شرکتها مانند مؤسسات اعتباری شرکتهای جدید ایجاد و یک نوع سردرگمی و نا امنی شغلی و تفاوتهای عجیب حقوق و... که لزوم رسیدگی را ضروری می سازد.با تشکر
Germany
محمد315
۱۹:۲۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
از دولت میخوام صبح از خواب بلند نشه بگه من خبر نداشتم دلار الان شده 15 تومن
15 درصد میخوان به حقوقا اضافه کنن 50 درصد همه چیز گروش میشه
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۹:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
مهم نیست که نظرم رو نشر ندین فقط می خوام بگم لعنت خدا به اونایی بیاد که حق یک کارگر زحمت کش رو بهش نمیدن که همیشه باید شرمنده زن و بچه هاش باش.یکی از ثروتمند ترین کشورای دنیا کارگرای زحمت کشش کمترین دستمزد رو در بین تمام کشورای دنیا می گیرن.خدا نابود کنه باعث بانیش رو انشاالله.جون مردمو به لبشون رسوندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
Hasan
۱۸:۵۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
منو این همه خوشبختی محاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
تورم حداقل حداقل 50 درصد
تورم خدمات دولتی و حکومتی 100 درصد
مالیات و نرخ مالیات دو برابر
اما افزایش حقوق 15 درصد؟؟؟
سال به سال بدبختر میشیم و سال به سال بلندتر میگیم غلط کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
خیلی جالبه تورم چند صد درصدی افزایش حقوق ۱۵ درصدی تازه اونم اگه تصویب بشه!!!!!!!!! واقعا منطق و معیارش چیه ؟؟؟ چرا یه بار نمیان توضیح بدن که این ۱۵ درصد رو از کجا اوردن چه جوری به این عدد رسیدن؟؟؟؟؟ کارمند و کارگره قبل از دریافت حقوق مالیات ازشون کم میشه انوقت بازیگرا و وکلا و پزشکا نباید مالیات بدن این کجاش عدالته؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۸:۲۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
جالب هست تورم حداقل 50 درصد .افزایش حقوق حدود 15 درصد با اما واگر .
Iran (Islamic Republic of)
راننده استیجاری
۱۷:۲۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
من راننده استیجاری بهزیستی هستم به غیر از یه حقوق هیچ چیزی نمیدن. حقوق من خرج ماشین رو هم در نمیاره.خدا کنم بعد از انتخابات بیرونم نکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
واقعا برای گارگران مملکت مون متاسفم ... این قش واقعا زحمت کش که جلوی خانواده شون شرمندن
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۱۷:۰۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
مالیاتوحق بیمه راماکارگرامیدیم بعدم پول مارودولت به هراسمودلیلی ازتامین اجتماعی میگیره وپسم نمیده بعدم توقع داریم خدمات درمانی بازنشستگی داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
با این روش پلکانی. الان یجوری شده کارمند ۱۴ سال خدمت با کارمند ۴سال خدمت حقوقشون تفاوتی نداره. آخه این کجاش عدالته؟ اگه حقوق مساوی گرفتن عدالته پس یک قانون مصوب کنید و یک عدد سالیانه برای حقوق همه تصویب کنید تا کارگر و رئیس جمهور و پزشک و ... همه به یک اندازه حقوق بگیرن.
الان تورم ۴۰۰ درصده، به دروغ میائید میگید تورم ۳۷ درصده، بعدش میگید افزایش ۱۵ درصد اونم بصورت پلکانی. آقای مسئول چرا حقوق کارمندت را از جیب یک کارمند دیگه ترمیم میکنی؟!!
اگه صداقت داری نصف حقوق تمام مسئولین را کم کن
Austria
ناشناس
۱۸:۳۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
الان در اداره ما کارمند خدماتی با مدرک زیر دیپلم و 15 سال سابقه خدمتی ، حقوقش با کارمند 28 سال خدمت فوق لیسانس متاسفانه تقریبا برابر است!!!!
این بلا حاصل افزایش پلکانی حقوق، طی سالهای 85 تا هم اکنون است!!!
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی جباری
۱۶:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
خیلی عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
عالیه
Germany
رضا
۱۶:۰۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
ب قول خودتون نرخ تورم ۴۰ درصده خب باید حقوقم ۴۰ درصد بره بالا نه که ۱۵ درصد...متاسفم برای مسولای ما
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
متاسفانه افزایش 15 درصدی حقوق ،به نسبت این تورم خیلی کم است و دردی از مردم دوا نمی کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
یه ذره زود اعلام کردید
اجازه بدین ببینیم سال بعد کیا زنده می مونن بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
حقوق های نجومی نجومی می‌ره بالا بقیه قطره چکانی . خوب بگو اقتصاد لیبرالی داریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
اونقدر قیمت ها سرسام آور داره میره بالا ، مگه اینکه حقوق ها 100 درصد افزایش پیدا کنه تا کارمند جماعت بتونه یه زندگی معمولی داشته باشه.کارگرها هم بیچاره تر از کارمندها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
یکی نیست بگه چرا همیشه به حق حقوق کارگری میرسه طوری بحث مزد قشر کارگر را پیش میگیرند که به سال جدید برسد از سال جدید هم که بخواهند حساب کتاب کنند سال جدید از نیمه گذشته و همیشه کارگاه ها کارگری حق کارگر را یا می خورند یا کارگر باید برای اینکه زودتر به حقوقش برسد مجبور به دریافت حق حقوق دستمزد کمتر شود تا به پولش برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
خدايا خودت ظهور كن
با اين اوضاع تورم٤٠ درصدي
حالا بايد چشم انتظار باشيم ببينيم مشمول ١٥ درصد ميشيم يانه؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۱۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
من تعجب می کنم از تصمیمات این مسئول . حقوق 4میلیون به بالا 10درصد وحقوق زیر 3میلیون 15درصد.چقدربه هریک اضافه میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
انتخابات تمام شددیگه هرکاری دوست دارن میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
بابایکی به مخابرات بگه حقوق کارگزاران مخابرات روستایی را پرداخت کنه
Iran (Islamic Republic of)
جوادی
۱۲:۱۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
بی چاره کارگر......
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۵۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
آن چیزی که ملت را نامید میکند. فقر نیست ،تبعیض عست
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۱:۴۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
واقعا مسئولین بشینن با خودشون فکر کنن ببینن که این ۱۵ درصدی که میخوان اضافه کنن کجای دردمردم رو میگیره با این همه تورم وگرونی بعد حقوق کارمندان اضافه بشه بازنشسته ها با مستمری بگیران چی اونا جز مردم نیستن این مقدار هیچ دردی از مردم دوا نمیکنه بفکر مردم باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
از دیوان عدالت اداری میخوایم
که حقوق دستمزد ،،،،وام ،،امتیارات غیر حقوق ،همه شرکتی ها در همه وزارتخانه ها ،نهادها ،سازمانها ،،،با توجه به سابقه تحصیلات ،،،یکی باشه
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۵۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
مگه شرایط کار همه یکسان است؟ همه در یک منطقه کار میکنند؟ سختی کار همه یکسان است؟!! تکنیسین اتش نشانی با کارمند پشت میز شرایط یکسان دارند؟ لیسانسیه که محل خدمتش در مرز افغانستانه با لیسانسیه که در تهران در کمال امنیت و ارامش کار میکنه باید یکسان بگیرند؟؟!! خوبه شما قاضی نشدی.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۱:۴۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
طرف با مدرک فوق لیسانس بیست و نه سال سابقه ،،که از کم شروع کرده ،،و الان از آن روز بیست و.نه سال گذشته ،،که نباید با یک فوق لیسانس ،،یک سال کار رسمی مقایسه بشه ،،،اون اینقدر ،،کمبود حقوق کشیده ،،،تا الان بعد از بیست و نه سال ،،داره حقوق خوب میکیره
منتها باید حقوقها با توجه با سابقه و تحصیلات در همه ارگانها ،نهادها ،وزارتخانه ها ،یکی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
لطفا حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی ام پیگیری کنیین ک قرار شده همسان سازی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
هسان سازی کیلو چند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
دیوان عدالت اداری باید ورود کنه
و سقف حقوق با توجه به سابقه ،،،،مدرک ،،،رسمی ،شرکتی ،پیمانی ،،،،،،،در همه وزارتخانه ها ،نهادها ،ارگانها ،،یکی باشه


و کمبود حقوق جاهای خصوصی هم تا حدودی دولت پوشش بده تا کارفرما خصوصی بر شکست نشه ،،اگه واقعا واقعا ،،،واقعا ،،کم میارن،،،نه جاهای پر سود ده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
تو این کشور فقط معلما و دولتیا واسشون خوبه
Iran (Islamic Republic of)
دنیادیدگان
۰۹:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
فرض هم کنید عددی تصویب کنند و کارفرما نتواند پرداخت کند چه میشود
بله عدم تمدید قرارداد بیمه بیکاری مجددا باری بر سر دولت باید از ریشه درست کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
در این شرایط بحرانی کارفرمایان عزیز باید از سود حداکثری چشم پوشی کنند و تا حدودی برای کمک به شرایط کشور و کارگران متمایل شودند.
-
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
چرا پرداختی ها در ادارات مختلف فرق میکنه. ما کارمندان مراکز بهداشت استان گیلان هیچ چیز غیر از یه حقوق دریافت نمیکنیم ولی در ادارت دیگه پرداختی های مختلفی وجود داره که ترمیم کننده حقوقه.
یکی به داد ما برسه
وضعیت مالی کارمندان مرکز بهداشت گیلان وخیمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
بازنشسته ها چی میشن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
سماق بمکند برای قلب و آخرت شان مفید و کارساز است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
چه بی ادب
آخرین اخبار