صعود تیم سه نفره امداد و نجات کوهستان هلال احمر یزد به قله میل فرنگی مهریز

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: تیم سه نفره امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان یزد به قله میل فرنگی مهریز صعود کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، سید مهدی حسینی سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: تیم سه نفره امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر استان یزد با هدف بررسی وضعیت امداد و نجات زمستانه موفق به صعود قله میل فرنگی مهریز شدند.

او  افزود: قله میل فرنگی مهریز واقع در استان یزد با ارتفاع ۳۹۵۰ متر یکی از فنی‌ترین کوه‌های مرکزی ایران می‌باشد که تاکنون کوهنوردان اندکی افتخار ایستادن بر قله آن را نصیب خود کرده اند.

علی حمیدیان سرپرست تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر در ادامه نیز، گفت: با توجه به بارش خوب امسال و نیاز به برفکوبی سنگین صعود سه و نیم روزه از سوی تیم امداد و نجات برنامه ریزی شد و بر همین اساس روز اول شروع پیمایش ساعت ۱۸ از پشت درب آدرشک با اقدام به برفکوبی شروع و تا ساعت ۱ بامداد ادامه داشت.

 در پی رسالت امدادی تیم و همچنین علاقه مندی کوهنوردان استان برای صعود به این قله در صعود تیم بانوان امداد کوهستان در اوایل پاییز قسمت فنی قله به صورت کامل با ایجاد ۱۰ عدد میانی بولت و پلاک شماره ۱۰ ایمن سازی شده بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.