معرفی ۱۲ برگزیده طرح «تربیت دانشجو معلم قرآن» در همدان

مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان همدان از معرفی ۱۲ برگزیده طرح «تربیت دانشجو معلم قرآن» در استان خبر داد.

معرفی ۱۲ برگزیده طرح «تربیت دانشجو معلم قرآن» در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سعید ظروفی، مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان همدان، گفت: چند سالی است که دوره «دانشجو معلم قرآن» ویژه بانوان و آقایان همراه با اعطای گواهینامه از سوی مرکز آموزش سازمان قرآنی جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه این طرح با هدف آموزش تخصصی مهارت‌های قرآنی است گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی در این طرح به دنبال شناسایی و توانمند سازی دانشجویان نخبه قرآنی و به کار گیری آنان در دانشگاه به منظور ریشه کن نمودن بی سوادی قرآنی و ارتقا سواد قرآنی دانشجویان است.

مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان همدان ادامه داد: اقدامات قابل توجهی در راستای دانش افزایی، مهارت بخشی و اشتغالزایی حدود هزار نفر از دانشجویان طی اجرای ۴۵ دوره در جهت اجرای طرح تربیت دانشجو معلم قرآن کریم صورت پذیرفته است.

او اضافه کرد: در این طرح دانشجویان علاقمند در دوره‌های آموزشی روخوانی و وران خوانی قرآن کریم، روش تدریس، اخلاق قرآنی و آشنایی با مفاهیم قرآن را به مدت ۱۰۰ ساعت به صورت حضوری زیر نظر اساتید مجرب می‌گذارنند.

مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور استان همدان افزود: دانشجویان حاضر در این طرح پس از گذراندن دوره‌های ۱۰۰ ساعته، و اخذ نمره قبولی در آزمون نهایی و دریافت مدرک معتبر می‌توانند به عنوان دانشجو معلم قرآن در فضا‌های دانشگاهی و خوابگاهی و دیگر مراکز اقدام به تدریس قرآن کنند.

ضروفی ادامه داد: به همین منظور پس از برگزاری دوره‌های تربیت دانشجو معلم قرآن در استان همدان، ۱۲ دانشجو به عنوان برگزیدگان این طرح انتخاب شدند که از این پس دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها، حوزه‌های علیمه می‌توانند از ظرفیت این دانشجویان در مباحث قرآنی بهره‌مند شوند.

او گفت: ۶ دانشجو از دانشگاه بوعلی سینا، ۳ دانشجو از دانشگاه ملی ملایر، یک دانشجو از دانشگاه شهید مفتح، یک دانشجو از دانشگاه پیام نور ملایر و یک طلبه از حوزه علمیه، برترین‌های طرح دانشجو معلم قرآن در استان همدان بوده‌اند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار