جابجایی روزانه ۲۱۰۰ مسافر در استان اردبیل

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: روزانه ۱۸۰ دستگاه اتوبوس بیش از ۲ هزارو ۱۰۰ مسافر استان اردبیل را جابجا می‌کنند.

رضا شیرین زاده، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،گفت: ۶۵۵ دستگاه سواری عمومی مسافربری نیز روزانه ۲ هزارو ۶۲۰ نفر مسافر را به شهر‌های مختلف جابجا می‌کنند.

او تصریح کرد: نظارت ویژه بر عملکرد شرکت‌های مسافربری تشدید شده و اتوبوس‌های مسافربری در جاده‌ها توسط گشت‌های راهداری کنترل می‌شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل فعالیت ۵۴ شرکت مسافربری در استان اردبیل را یادآور شد و گفت: در مجموع ۱۴ هزار و ۱۷۱ راننده در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم و مسافران هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ راننده در حوزه مسافری به مردم خدمت می‌کنند.

شیرین زاده از فعالیت هزار و ۱۸۰ دستگاه ناوگان عمومی مسافری در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد:از این تعداد ۵۷۱ دستگاه سواری، ۳۶۸ دستگاه اتوبوس و همچنین ۲۴۱ دستگاه نیز مینی بوس می‌باشد.

او بابیان اینکه به صورت مداوم نظارت و بازرسی برعملکرد شرکت‌ها و موسسات مسافربری فعال در استان انجام می‌شود افزود: مردم و مسافران میتوانند هرگونه شکایت خود از عملکرد شرکت‌ها را از طریق سامانه ۱۴۱ و یا با مراجعه حضوری به دفتر ترمینال اعلام کنند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه اکنون نحوه کنترل‌ها تغییر کرده و علاوه بر نظارت و بازرسی تیم‌های تلفیقی پلیس راه و راهداری از اتوبوس‌ها در جاده، گشت ویژه راهداری نیز جهت نظارت بر وضعیت راننده و اتوبوس‌ها تشکیل و در جاده‌ها مستقر شده اند اظهار کرد: بر اساس توافق پلیس راه این گشت‌ها هر لحظه و در هر مکانی اجازه نظارت و بازرسی اتوبوس‌ها و عملکرد راننده را در حین سفر دارند و هرگونه تخلفی توسط این تیم گزارش داده شود اتوبوس مورد نظر متوقف و در کمیسیون‌های مربوطه برخورد خواهد شد.

شیرین زاده نصب سامانه سپهتن را در تمامی شرکت‌ها لازم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: این سامانه باید در همه شرکت‌ها فعال باشد تا مدیران فنی عملکرد راننده و هرگونه بروز خطارا از طریق این سامانه رصدکنند که در صورت عدم نصب این سامانه اجازه حرکت به هیچ اتوبوسی داده نمی‌شود و شرکت ذیربط نیز پلمپ خواهد شد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: جهت کنترل وضعیت راننده و اتوبوس و نحوه صدور صورت وضعیت در شرکت‌ها از ایجاد میز حمل ونقل در مرکز مدیریت راه‌های استان خبرداد و بیان کرد:در صورت مشاهده کوتاهی از سوی مدیران فنی در امر نظارت و عدم حضور راننده در هنگام صدور صورت وضعیت اجازه حرکت به راننده داده نمی‌شود و در کمیسیون ماده ۱۲ برخورد قانونی انجام خواهد شد.

او از نظارت ویژه و مستمر به بهای بلیط ها، کنترل فنی ناوگان عمومی، خدمات ارائه شده به مسافران در مجتمع‌های خدماتی، رفاهی وبین راهی، زمان دقیق حرکت اتوبوس‌ها و همچنین سیستم گرمایشی و سرمایشی اتوبوس‌ها خبر داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.