رتبه نهم یزد در خدمات پزشکی هسته‌ای کشور

مدیر گروه پرتو درمانی دانشگاه علوم پزشکی و متخصص پزشکی هسته‌ای گفت: خدمات پزشکی هسته‌ای از سال ۹۳ در یزد آغاز شده و تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته است.

رتبه نهم یزد در خدمات پزشکی هسته‌ای کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ،  سید کاظم رضوی مدیر گروه پرتو درمانی دانشگاه علوم پزشکی و متخصص پزشکی هسته ای در یزد با اشاره به رتبه نهم یزد در خدمات پزشکی هسته ای  کشور،گفت: خدمات پزشکی هسته‌ای از سال ۹۳ در بیمارستان شهید صدوقی یزد آغاز شده  و تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته است.

او افزود: پزشکی هسته‌ای رشته‌ای نوپا در کل دنیا است و در سال ۱۳۵۶ در دانشگاه علوم پزشکی تهران  بیمارستان  شریعتی تهران خدمات رسانی آن شروع شده است و اکنون یزد توانسته است  به رتبه نهم کشوری دست یابد.

رضوی با اشاره به مشکلات پیش روی بیماران در استان و وجود نداشتن بخش ید درمانی ، تصریح کرد: با افتتاح بخش ید درمانی و بخش بستری پزشکی هسته ای در استان بخشی از نیاز بیماران برطرف شده و شهروندان می توانند با مراجعه به این مرکز در بیمارستان افشار از خدمات آن بهره مند شوند.

او تصریح کرد: دستگاه پت اسکن تصویربرداری پزشکی هسته‌ای ، به منظور تولید تصاویر ۳ بعدی و رنگی از فرآیند‌های عملکردی در درون بدن انسان بوده و هزینه تهیه آن ۲۰ میلیارد تومان است که با این دستگاه می توان بیماری را تشخیص و از توسعه آن جلوگیری  و مراحل درمان این بیماری را نیز مشاهده کرد.

مدیر گروه پرتو درمانی دانشگاه علوم پزشکی و متخصص پزشکی هسته ای  افزود: در حال حاضر دو بخش دانشگاهی و درمانی در دو بیمارستان افشار و شهید صدوقی به صورت تشخیصی و درمانی و در بیمارستان افشار به صورت درمانی خدمت رسانی می کنند.

او در ادامه به خدمات ارائه شده در دو بخش دانشگاهی و درمانی اشاره و بیان کرد: در زمینه ی تشخیص سالانه بیش از ۸ هزار و در زمینه درمانی نیز در بیمارستان افشار ماهانه به ۳۰ بیمار خدمات ارائه می شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.