دو میلیون و ۹۷۷ هزارو ۸۹۶ نفر واجد شرایط رای دادن در استان هستند

رئیس ستاد انتخابات استان مجموع واجدین شرایط رای دهندگان استان دو میلیون و ۹۷۷ هزارو ۸۹۶ نفر اعلام کرد.

دو میلیون و ۹۷۷ هزارو ۸۹۶ نفر واجد شرایط رای دادن در استان هستندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،راستگو رئیس ستاد انتخابات استان گفت: مجموع واجدین شرایط رای دادن در کل استان ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۹۶ هستند که از این میزان ۱۴۵ هزار و ۲۹۳ نفر رای اولی هستند.

او گفت: کل شعب اخذ رای در سطح استان ۳ هزار و ۵۳ شعبه است که یک شعبه آن اقلیت‌های دینی است و ۷۲۵ صندوق سیار در استان خواهد بود، مجموع عوامل اجرایی در این انتخابات ۶۲ هزار نفر هستند و تمامی اقدامات صورت گرفته و مشکل خاصی نداریم.

رئیس ستاد انتخابات استان، مهمترین اتفاق این دوره از انتخابات را وجود دستگاه احراز هویت در تمامی شعبه‌های اخذ رای در سطح استان اعلام کرد و گفت: این دستگاه قابلیت‌های زیادی دارد که مهمترین آن به حداقل رساندن تخلفات و شمارش آرا است و آموزش‌های لازم به تمامی عوامل دست اندر کار داده شده است.

او تعداد لیست نهایی نامزد‌های تایید شده توسط شورای نگهبان را ۳۲۳ نفر اعلام کرد و افزود: برای هر کرسی مجلس شورای اسلامی به طور میانگین در استان ۱۷ نفر با همدیگر رقابت می‌کنند که شامل ۱۵ نفر آقا و ۲ نفر خانم هستند.

او افزود:تا به امروز ۲۰ سایت پایگاه خبری و شبکه اجتماعی به دلیل تبلیغات زودهنگام و یا غیر مجاز و غیرقانونی تذکر گرفتند و برای ۱۰۰ داوطلب نیز به دلیل رعایت نکردن مسائل قانونی که اکثرا تبلیغات غیرمجاز بود تذکر صادر شد.

راستگو زمان شروع انتخابات را ساعت ۸ صبح عنوان کرد که تا ده ساعت بعد ادامه خواهد داشت و گفت: امکان تمدید زمان وجود دارد، اما از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم در زمان اولیه رای گیری پای صندوق‌های رای باشند و رای خود را بدهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار