رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد:

بیش از ۸۶ هزار خانه در مناطق سیل زده تعمیر شدند

نجار از تعمیر ۸۶ هزار و ۵۸۸ واحد مسکونی، تجاری شهری و روستایی در مناطق سیل‌زده سه استان گلستان، لرستان و خوزستان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین پیشرفت‌های فیزیکی بازسازی و تعمیر واحد‌های آسیب دیده از سیل فروردین ۹۸ در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان گفت: سامانه بارشی که با ظرفیت بالا در اواخر اسفند سال گذشته به شمال کشور و در اوایل فروردین ماه طی دو نوبت به جنوب و غرب کشور وارد شد، بارش‌های گسترده و کم سابقه‌ای را در بیشتر از ۲۵ استان کشور ایجاد کرد به گونه­‌ای که منجر به سیل با دوره بازگشت بیش از ۲۰۰ سال در گلستان، بیش از ۵۰۰ سال در استان لرستان و یکهزار ساله در حوضه کرخه و ۲۰۰ ساله در حوضه‌های دز و کارون منجر شد.

وی توضیح داد: در سیل فروردین سال جاری در مجموع ۱۶۳ هزار و ۲۷۰ واحد مسکونی آسیب ­دیده که هشت هزار و ۴۵۳ واحد مسکونی شهری و ۵۸ هزار ۲۶۶ واحد روستایی تخریب شده و ۹۵ هزار و ۵۵۱ واحد مسکونی و تجاری شهری و روستایی نیازمند تعمیر بوده اند که از میان واحد‌های آسیب‌دیده، مالکان ۲۱۴ هزار و ۱۰۱ نفر از مالکین واحد مسکونی و معیشتی به بانک معرفی شده‌اند که ۱۹۵ هزار و ۵۴۰ نفر واحد عقد قرارداد شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: عملیات تعمیر ۸۶ هزار و ۵۸۸ واحد مسکونی و تجاری شهری و روستایی آغاز شده که با تلاش انجام شده ۸۴ هزار و ۳۱۷ واحد آن به پایان رسیده است.

نجار ادامه داد: تاکنون ۴۵ هزار و ۴۴۶ واحد مسکونی آواربرداری شده که ۶۸ درصد پیشرفت بازسازی داشته، همچنین ۵۸ هزار و ۹۱۳ واحد مسکونی پی‌کنی شده که ۸۸ درصد پیشرفت بازسازی داشته است.

وی اظهار داشت: همچنین ۵۳ هزار و ۹ واحد مسکونی اجرای عملیات فونداسیون داشته که ۷۵ درصد پیشرفت بازسازی داشته است و ۳۵ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی اجرای سقف داشته که ۵۳ درصد پیشرفت بازسازی داشته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه هیچ مشکل خاصی از نظر اعتباری در روند بازسازی و تعمیر واحد‌های مسکونی در مناطق سیل زده وجود ندارد، افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بود که مراحل بازسازی تمامی واحد‌های مسکونی آسیب دیده از سیل‌های فروردین ۹۸ تا پایان سال به اتمام برسد، اما به دلیل برخی مشکلات ممکن است این عملیات گسترده بازسازی با سه ماه تاخیر و در سه ماه نخست سال آینده به پایان برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار