دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل:

دارایی‌های ترامپ باید به عنوان شرکت تروریستی شناخته شود/ انتقام ترور سردار سلیمانی چیزی جز ۱۶ موشک بالستیک خواهد بود

امیرعبداللهیان گفت: دارایی‌های ترامپ شامل معقوله تروریستی است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در نشست بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی که امروز در پژوهشگاه قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: درباره سردار سلیمانی سخنان بسیاری مطرح شده و برای همه روشن است که او چقدر بزرگ بوده است.

وی ادامه داد: نزدیک ۲ دهه این افتخار را داشتم که به ایشان در امور سیاسی کمک کنم، او ترتیبات و تصمیمات سیاسی و اجتماعی را برای امنیت ایران در منطقه اجرایی کرد.

امیر عبداللهیان تصریح کرد: در دو دهه اول انقلاب تلاش بسیاری را دولت آمریکا برای مقابله با ایران انجام داد، آن‌ها به دنبال این بودند که ترتیباتی را در ایران انجام دهند، اما در ۴ دهه گذشته موفق نشدند ایران را از ترتیبات سیاسی منطقه کنار بگذارند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل ادامه داد: طی سه دهه اخیر ما به کمک سردار سلیمانی توانستیم ترتیبات سیاسی جدیدی را در منطقه به نام محور مقاومت ایجاد کنیم، ترتیباتی که مانع تغییرات راهبردی مورد نظر کشور‌های مختلف از جمله آمریکا شد.

وی گفت: ایران و منطقه هزینه‌های بسیاری را متحمل شدند، اما امنیت حداکثری را به دست آوردیم.

امیر عبداللهیان با اشاره به اقدامات حقوقی که باید انجام شود، بیان کرد: باید از ابتکار حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی که قاضی ویژه‌ای برای پرونده سردار سلیمانی انتخاب کردند تشکر کنم، اما با نگاه سیاسی باید بگویم که این کار دیر شروع شده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل ادامه داد: در ایران قرار است دادگاهی علیه ترامپ که خود به قتل سردار سلیمانی اعتراف کرده تشکیل شود و به نظر من تشکیل کمیته حقیقت یاب چندان مهم نیست، ما نیازمند کمیته تحقیقی هستیم که اسناد این اعتراف ترامپ را در دادگاه‌های داخلی و بین المللی پیش ببرد.

وی با بیان اینکه در دولت عراق تحقیقات انجام می‌شود، افزود: بر اساس این تحقیقات مشخص شد که از ساعت ۱۰ صبح روز قبل از حادثه ۳ پهباد آمریکایی به منطقه آمدند و منتظر آغاز فعالیت خود بودند و این نشان می‌دهد عواملی وجود داشتند که اطلاع رسانی را انجام می‌دادند.

امیر عبداللهیان گفت: قاضی تحقیق باید به عراق برود و درباره موضوعات قضایی صحبت کند و همچنین ترامپ باید محکوم شود، زیرا او دستور به قتل را صادر کرده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل تصریح کرد: باید سریعا محکمه برگزار و حکم صادر شود و به دنیا گفته شود که ترامپ خود به قتل اعتراف کرده، بر همین اساس تمام دارایی‌های ترامپ شامل معقوله تروریستی است و اعلام این موضوع می‌تواند از نظر روانی برای تمام شرکت‌های ترامپ دیوانه کننده باشد.

وی با بیان اینکه ترور شهید سلیمانی موضوعی کاملا مشخص است، گفت: حقوقدانان و قضات بین المللی منتظر هستند تا دعوت شوند و نظر خود را درباره ابعاد این ترور اعلام کنند و باید از دانش آن‌ها استفاده کرد.

امیر عبداللهیان گفت: سیاست آمریکا مبتنی بر منافع ملی آن‌ها است، اما از بسیاری از قوانین به عنوان ویترین استفاده می‌کند و در دوره ترامپ مشخص شد که آن‌ها آشفتگی ندارند.

وی گفت: اگر بخواهیم انقلابی عمل کنیم، باید بگویم سردار سلیمانی انقلابی‌ترین فرد بود، اما اقدام ترامپ وحشیانه بود و باید واکنش انقلابی و فوری نشان دهیم.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل بیان کرد: ترامپ مسئول بوده و پمپئو او را تحریک کرده و ما هم باید ساختار شکنانه عمل کنیم و علیه این افراد رأی انقلابی صادر کنیم.

امیر عبداللهیان گفت: اروپاییان از ما می‌پرسند که انتقام چه شد؟ باید بگویم در این حادثه آمریکا و کاخ سفید چندین جرم مرتکب شدند، یکی اینکه خودرو سردار سلیمانی و همراهانش توسط آن‌ها منهدم شد و جمهوری اسلامی در پاسخ به این جرم ۱۶ موشک به عین الاسد شلیک کرد، اما در مورد موضوع دوم و قتل سردار سلیمانی انتقام چیز دیگری خواهد بود و برای تکمیل این پروسه به سیستم قضایی نیاز داریم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی می‌خواهد حکم صادر کند و باید حکم موثر باشد. ما با اقتدار به مقام ارشد عراقی گفتیم می‌خواهیم یک پایگاه را بزنیم و به دلیل اینکه در معرض موارد سیاسی نباشیم، این خبر را دادیم و فقط نگفتیم کدام پایگاه قرار است مورد هدف قرار گیرد و حال دادگاه کشور مقتدر ایران باید حکم قوی بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۰۹ تير ۱۳۹۹
ننگ بر ترامپ
آخرین اخبار