اعزام سومین کشتی حفاری ترکیه به منطقه اقتصادی قبرس

رئیس‌جمهور ترکیه از اعزام سومین کشتی حفاری به منطقه اقتصادی انحصاری قبرس خبر داد و گفت تلاش‌های ترکیه برای اکتشاف نفت و گاز در این منطقه تقویت می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، امروز در پارلمان این کشور از اعزام سومین کشتی حفاری به قبرس خبر داد. اردوغان هدف از این کار را تقویت اکتشاف نفت و گاز ترکیه در سال ۲۰۲۰ در این منطقه اعلام کرد.

رئیس‌جمهور ترکیه در این خصوص گفت: «کشتی جدید می‌تواند به عمق ۱۱۴۰۰ متر (هفت مایل) برسد. این کشتی در ماه مارس سفر دریایی خود را تمام خواهد کرد و ماموریت حفاری اکتشافی خود را در اواخر سال جاری در کنار کشتی‌های Yavuz و Fatih آغاز می‌کند.»

این دو کشتی در حال حاضر در منطقه اقتصادی انحصاری قبرس شمالی مشغول به کار هستند. تنش‌ها میان ترکیه و قبرس به دنبال اعزام این کشتی‌ها بالا گرفته، با این حال، آنکارا تماس‌های مکرر دولت قبرس و اتحادیه اروپا را بی‌پاسخ گذاشته و اهدافش را در این منطقه دنبال می‌کند.

بروکسل هشدار داده تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های ترکیه و افراد مسئول اجرای عملیات حفاری اعمال خواهد کرد.

این جزیره مدیترانه‌ای چندین دهه است که به دو قسمت قبرس یونانی در جنوب و قبرس ترکیه‌ای در شمال که تنها از سوی آنکارا به رسمیت شناخته می‌شود تقسیم شده است. با پیدا شدن منابع هیدروکربنی در ساحل جزیره قبرس در سال ۲۰۱۱ اختلافات یونان و ترکیه بر سر این جزیره عمیق‌تر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار