صدور پروانه فعالیت برای ۸ اقامتگاه بوم‌گردی در خراسان شمالی

کارشناس‌مسئول بوم‌گردی و اکوتوریسم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال تا کنون ۸ اقامتگاه بوم‌گردی در استان پروانه فعالیت دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، ساسان ابراهیمی کارشناس‌مسئول بوم‌گردی و اکوتوریسم اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت:این اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان‌های اسفراین، فاروج، شیروان و جاجرم راه‌اندازی شده‌اند.

ابراهیمی با اشاره به فعالیت ۳۴ اقامتگاه بوم‌گردی در هشت شهرستان خراسان شمالی، افزود: با توجه به موافقت‌های انجام‌شده، این تعداد تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

او اقامتگاه‌های بوم‌گردی را پیشرو در صنعت گردشگری استان دانست و اظهار داشت: خراسان شمالی با دارا بودن طبیعت بکر و روستا‌های متنوع ازنظر آب‌وهوا و طبیعت‌گردی، مستعد حضور گردشگران در این مناطق است.

ابراهیمی افزود: این نوع سفر و گردشگری، نیازمند ایجاد و تبدیل خانه‌های روستایی به اقامتگاه‌های بوم‌گردی برای ارائه خدمات مطلوب و سازگار با فرهنگ منطقه است که این مهم در سال‌های اخیر به‌خوبی در خراسان شمالی رو به گسترش است.

کارشناس‌مسئول بوم‌گردی و اکوتوریسم اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر شاهد رونق اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح روستا‌های استان هستیم، به‌گونه‌ای که عملکرد خوب تعدادی از آن‌ها در سطح ملی مطرح شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.