همدان یکی از قطب‌های تاریخی و فرهنگی در کشور

همدان به لحاظ تاریخی و فرهنگی در کشور قطبی است که بر حوزه اطراف خود تاثیر گذاشته است.

همدان یکی از قطب‌های تاریخی و فرهنگی در کشورعلی مالمیر مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی استان همدان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت:  دیدار و جلسه بررسی فعالیت‌های مشترک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بنیاد ایران شناسی کشور وبا حضور رئیس بنیاد و نیز معاون پژوهشی بنیاد ایران شناسی انجام پذیرفت.

او افزود:  در این دیدار موضوعاتی از جمله مطالعات در زمینه تهیه اطلس مردم شناسی و زبان شناسی استان همدان، جمع آوری و انتشار نتایج کاوش‌های انجام گرفته در محوطه باستانی هگمتانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

او افزود: در دیدار‌های جداگانه‌ای که در حضور آیت اله سیدمحمد خامنه‌ای رییس بنیاد ایران شناسی و معاون پژوهشی این بنیاد دکتر محمد بهرام زاده برگزار شد بر اهمیت توجه به میراث ناملموس و معنوی همدان، مطالعه و پژوهش در رابطه با نقش تمدن ایران بر جهان بویژه در دوره پیش از تاریخ تاکید گردید.

مالمیر به نقل از آیت اله سید محمد خامنه‌ای در این دیدار یادآور شد: همدان با توجه به پیشینه وظرفیت‌های آن در طول تاریخ به عنوان یک قطب محسوب می‌گردد که بر اطراف خود و در حوزه فراگیر گسترده خود تاثیر بسیار داشته و دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی استان بیان کرد: در دیدار با معاون پژوهش بنیاد ایران شناسی نیز دکتر بهرام زاده بر اهمیت ایجاد کرسی آرمان شهر بوعلی در سازمان ملل و انجام مطالعات و تدوین برنامه‌هایی در این راستا اشاره کرد و شناخت بیشتر ابن سینا دانشمند شهیر و نابغه شرق را برای جهانیان با اهمیت دانست و خواستار تدوین برنامه‌هایی در این راستا با حضور مدیران در استان همدان شد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.