نمایشگاه "اشتغال و توسعه کارآفرینی" در تبریز به کار خود پایان داد

نمایشگاه "اشتغال و توسعه کارآفرینی" روز چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه، در تبریز به کار خود پایان داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،این نمایشگاه که از روز دوشنبه ۲۸ بهمن، در مرکز آموزشی علمی کاربردی ماشین سازی تبریز آغاز به کار کرده و طی سه روز میزبان دانش آموزان هنرستانی، دانشجویان مراکز مختلف و عموم مردم تبریز بود.

مرکز آموزشی علمی کاربردی شهرداری، صنایع غذایی شیرین عسل، کمپرسور سازی، دادگستری کل آذربایجان شرقی، خانه کارگر، مدیریت صنعتی، آتش نشانی و خدمات ایمنی، جهاددانشگاهی، ایدم و ماشین سازی تبریز در این نمایشگاه محصولات و طرح‌های اجرایی دانشجویان خود را در معرض نمایش قرار داده بودند.

برخی غرفه‌ها نیز با تکیه بر مشاغل و کارآفرینی دانشجویان خود در عرصه‌های غیرمرتبط با رشته‌های این مرکز، محصولاتی هم‌چون زعفران، انواع ادویه جات، گل و گیاه و انواع وسایل تزئینی را عرضه کرده و به فروش رسانده و در غرفه‌های صنعتی هم‌چون نیز طرح‌ها و نمونه‌هایی از ماشین افزار، قطعات خودرو و ... که همگی به تلاش دانشجویان مراکز ایجاد شده بود نیز در معرض دید علاقه‌مندان و مراجعه کنندگان قرار گرفت.

در برخی غرفه‌ها نیز انواع کار‌های گرافیکی، عکاسی و نقاشی در معرض نمایش قرار گرفته و انواع عروسک، جاکلیدی‌های عروسکی و تل به فروش رسید.

هم‌چنین کلینیک مشاوره اشتغال و کارآفرینی نیز در گوشه‌ای از این نمایشگاه فعال بوده و اساتید این دانشگاه به حاضران و علاقه‌مندان مشاوره‌هایی در خصوص ایجاد و رونق اشتغال ارائه کردند.

میرنریمان یوزباشی معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان در حاشیه اختتامیه این نمایشگاه در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: این نمایشگاه پنجمین سال متوالی است که به همت دانشگاه علمی کاربردی استان و همکاری مراکز آموزشی علمی کاربردی تبریز، طی سه روز در بخش‌هایی، چون ارائه طرح‌ها و ایده‌های دانشجویان، کارآفرینان دانشجو و کلینیک اشتغال برگزار شد.

او افزود: معرفی دانشگاه علمی کاربردی به جامعه، دانش آموزان و دانشجویان سایر مراکز از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه بوده است.

او با بیان این‌که دانشگاه علمی کاربردی به دنبال توسعه علم و کاربرد و کارآفرینی است، اظهار کرد: برگزاری استارتاپ و کمپ نوآوری از جمله اقدامات این دانشگاه در راستای کارآفرینی بوده و نمایشگاه اشتغال نیز در همین راستا برپا می‌شود.

او متذکر شد: هدف دانشگاه علمی کاربردی استان در نمایشگاه اشتغال سال آتی، مشارکت تمامی مراکز آموزشی علمی کاربردی تبریز و ارائه طرح‌های جدید، نوین و کارآمد است.

بوزباشی به برودت هوا و تعطیلی مدارس اشاره کرد و افزود: تعداد بازدید کنندگان کمتر از مقدار انتظار بود، اما به هدف خود در برپایی این نمایشگاه رسیدیم؛ با این حال تلاش می‌کنیم تا سال آینده با برگزاری نمایشگاه در زمان مناسب، این مشکل را جبران کنیم.

او گفت: با مشارکت ۸۰ درصدی مراکز آموزشی علمی کاربردی تبریز، روسای این مراکز در بازدید از نمایشگاه، محصولات عرضه شده را بررسی کرده و با محصولات سایر مراکز ارزیابی کردند.

او با اشاره به فروش محصولات خانگی در این نمایشگاه، اظهار کرد: همدلی و همکاری و صمیمیت بین غرفه‌ها در این نمایشگاه بسیار مطلوب بود.

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی در خاتمه بیان کرد: مکان برگزاری این نمایشگاه تحت مالکیت گروه ماشین سازی تبریز و یکی از مکان‌های شناخته شده در تبریز بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار