اجرای ٨ هزار متر مربع نقاشی برای زیباسازی منطقه ثامن

پیش بینی می شود ٨ هزار متر مربع نقاشی برای زییاسازی منطقه ثامن در ایام عید اجرا شود.

اجرای ٨ هزار متر مربع نقاشی برای زییاسازی منطقه ثامنبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی دانشمند معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن مشهد با اشاره به اتمام دیوارنگاره حاشیه ره باغ سلام گفت: از ابتدای امسال تا کنون بیش از ٢٠ هزارمتر مربع نقاشی دیواری شامل رنگ آمیزی دیوار‌های مخروبه و نازیبا، اجرای مناظر طبیعی بر روی سازه‌های پوشش کارگاهی و اجرای تصاویر مفهومی با موضوع شهدا و فرهنگ ایثارگری، احادیث و روایات ائمه اطهار مرتبط با فرهنگ شهروندی، طبیعت و مناظر زیبا می‌باشد.

او افزود: این نقاشی‌ها در چهار قطاع و در اکثر محلات منطقه و در سه سطح انجام شده است.

دانشمند تصریح کرد: فضای سبز و طبیعت موضوع اکثر نقاشی‌های دیواری بوده تا فضای با نشاط و مفرح بیشتری در سیمای شهری پیرامون حرم مطهر ایجاد شود، که به فراخور بافت محالت و قابلیت دیوار‌ه‌ها موضوع نقاشی‌ها متفاوت می‌شود.

او بیان کرد: از جمله شاخص‌ترین طرح‌های اجرا شده امسال میتوان به دیوار نگاره حاشیه ره باغ طوبی با موضوع طرح‌های مناظرزیبای طبیعی و نیز طرح حرم مطهررضوی در حاشیه بولوار شهید شوشتری (شوشتری٩) و همچنین حاشیه ره باغ پردیس در انتهای بولوار شهید حاجی حسنی کارگر اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ثامن گفت: همچنین به آغاز طرح‌های ویژه استقبال از بهار ٩٩ منطقه ثامن، نقاشــی دیواری حاشیه ره باغ تازه احداث شده سلام، در حد فاصل بولوار شهید شوشتری تا حرم مطهررضوی، بــا مساحت ۴٠٠ مترمربع به صورت ســنتی که یادآور خانه‌های قدیمی مناظر زیبای طبیعت است کشــیده شــده که در نوع خود بی نظیر است.

او افزود: در ادامه نیز پیش بینی شده که حدود ٧٠٠٠ متر دیگر از این دیوار نگاره‌ها در سایر نقاط اجرا شود تا سیما و منظر شهری بافت پیرامون حرم مطهررضوی در ایام بهار ٩٩ چشم نواز، زیبا و در خور نگاه زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها باشد.
 
انتهای پیام//ف.ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.