آغاز دور جدید کارگاه‌های «حالِ خوشِ زندگی» کانون خوزستان در اهواز

مدرس کارگاه‌های «حالِ خوشِ زندگی» کانون خوزستان از آغاز دور جدید کارگاه‌های «حالِ خوشِ زندگی» کانون استان با محوریت مهارت‌های امید و خوش‌بینی در اهواز خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، لیلا رحمانیان مدرس کارگاه‌های «حالِ خوشِ زندگی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان گفت: به منظور پاسخگویی به نیاز‌های اساسی نوجوانان فعالیت آموزشیِ ویژه‌ای در قالب «کارگاه‌های مهارت‌های مثبت»، با عنوان حال خوش زندگی با تمرکز بر ۸ مهارت منتخب شامل؛ امید، خوش‌بینی، شادی و نشاط، عزت نفس، ابراز وجود، هوش هیجانی، روابط مثبت و معنویت، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال اجرا است.

او افزود: به دلیل منحصر به‌فرد بودن دوره‌های آموزشی مهارت‌های مثبت روان شناختی در کانون، موضوع پژوهش و ارزیابی بسیار جدی مورد توجه قرار گرفته است؛ و از این رو، پیش از شروع و پس از پایان هر دوره آموزشی، از هر نوجوان یک آزمون معتبر به عنوان پیش آزمون و پس آزمون گرفته می‌شود تا دریابیم این دوره‌ آموزشی چه میزان برای نوجوانان مؤثر بوده است.

رحمانیان اظهار داشت: دور جدید کارگاه حال خوش زندگی با موضوع مهارت امید با هدف تقویت توانمندی امید از طریق بحث و گفتگو درباره‌ی ویژگی‌های هدف مناسب و نامناسب و موانع رسیدن به هدف (نیروی راه‌یابی) جهت دانش آموزان دبیرستان دخترانه پرتو خورشید در اهواز آغاز شد.

مدرس کارگاه‌های «حالِ خوشِ زندگی» کانون خوزستان بیان کرد: در این کارگاه اعضا به شیوه‌ی غیرمستقیم و از طریق شرکت در فعالیت‌های مختلفی مانند داستان‌نویسی، نقاشی، بازی، بحث آزاد، تماشای فیلم و نمایش با توانمندی امید و مؤلفه‌های آن یعنی هدف‌گذاری، نیروی راه‌یابی و نیروی اراده آشنا می‌شوند.

مربی فرهنگی کانون خوزستان ادامه داد: در این کارگاه اعضا همچنین ویژگی‌های یک هدف مناسب را فرا می‌گیرند و با راهکار‌های افزایش نیروی راه‌یابی و اراده آشنا می‌شوند و با انجام فعالیت‌های مختلف آموخته‌هایشان را در عمل به بوته‌ی آزمایش می‌گذارند.

لیلا رحمانیان به دومین کارگاه‌های «حالِ خوشِ زندگی» کانون خوزستان با عنوان کارگاه مهارت خوش بینی اشاره و تصریح کرد: این کارگاه نیز باهدف آشنایی با مهارت خوش بینی، برای دانش آموزان در حال اجرا است.

او گفت: در این کارگاه نیز اعضا با سبک تبیین خوش بینانه و بدبینانه، روش‌های تغییر سبک تبیین بدبینانه و مزایا و معایب خوش بینی آشنا می‌شوند.

مدرس کارگاه‌های «حالِ خوشِ زندگی» کانون خوزستان ادامه داد: شرکت در این کارگاه ده جلسه‌ای دستیابی به اهداف رفتاری زیادی را برای نوجوانان به همراه خواهد داشت که از آن جمله می‌توان به توانایی اعضا در تشخیص افکار خود، تشخیص رابطه‌ی بین افکار، احساس و رفتار، تبیین‌های جایگزینی برای تفکر بدبینانه و مقابله با فاجعه‌پنداری اشاره کرد.

کارگاه‌های «حالِ خوشِ زندگی» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از ۱۵ مردادماه ۱۳۹۸ در کانون مجتمع اهواز با پرداختن به دو موضوع جرأت مندی و امیدواری آغاز شده است.

این کارگاه‌ها ویژه نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سال است و با بهره‌گیری از گروه روانشناسان با تجربه هشت مهارت، امید، خوش‌بینی، شادی و نشاط، خودباوری، جرأت مندی، هوش هیجانی، روابط مثبت و معنویت را به نوجوانان آموزش می‌دهد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.