مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران:

ایران جزو سه کشور برتر جهان در سدسازی

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: احداث سد در کشور رونق گرفته و ما در زمره سه کشور برتر دنیا در صنعت سدسازی هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد حاج رسولی‌ها ،مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران امروز در آیین کلنگ‌زنی شبکه آبیاری پایاب سد گیوی با بیان اینکه اگر تحریم ها نبود،کشور ما در سدسازی در رده نخست نیز قرارمی گرفت گفت: با این وجود  در ۱۵ کشور جهان کارشناسان ایرانی در حال احداث سدهای بزرگ هستند.

او افزود: قبل از انقلاب ۱۹ سد در کشور احداث شده بود که این تعداد پس از انقلاب به ۱۸۵ سد رسید، ضمن اینکه در بخش نیروگاه برق آبی هم ۱۰۰ هزار مگاوات برق تولید شده که این رقم قبل از انقلاب یک هزار و ۸۰۰ مگاوات بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران بیان کرد: در کشور ۶۰۰ هزار هکتار شبکه آبرسانی قبل از انقلاب اجرا شده بود که  این مقدار  پس از انقلاب به ۲ میلیون و ۴۰ هزار هکتار رسیده است.

 حاج رسولی ها همچنین از احداث پنج سد بزرگ در استان اردبیل خبر داد و گفت: همزمان با سفر دی ماه رییس‌جمهوری به این استان  سه سد در این استان افتتاح شد و ۲ سد باقی مانده نیز تا پایان سال ۹۹ آبگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار