تشکیل ستاد سفر‌های نوروزی در ۱۰ شهرستان آذربایجان‌غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از تشکیل ستاد سفر‌های نوروزی در ۱۰ شهرستان استان خبر داد.

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، در حال حاضر ستاد سفر‌های نوروزی در ۱۰ شهرستان ارومیه، میاندوآب، نقده، شاهین دژ، پیرانشهر، بوکان، اشنویه، تکاب، خوی و چایپاره تشکیل شده است؛ گفت: علاوه بر ستاد‌های مذکور، جلسات کمیته‌های تخصصی از‌جمله اسکان رفاه، اطلاع‌رسانی و تبلیغات به‌منظور پیگیری و عملیاتی کردن مصوبات تشکیل شده است.
 
جباری با بیان اینکه در جلسات ستاد‌های مذکور تا کنون ۱۴۶ مورد طرح و پیشنهاد برای ارائه خدمات بهتر مطرح شده است؛ اظهار کرد: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به عنوان دبیرخانه ستاد خدمات سفر‌های نوروزی جهت پیگیری مصوبات ارتباط دائم با دستگاه‌ها و نهاد‌های عضو ستاد را دارد تا با آمادگی صد درصدی بطور شایسته میزبان هم‌وطنان در نوروز ۹۹ باشد.
 

به گفته او همزمان با تشکیل ستاد‌های سفر‌های نوروزی، بازدید‌ها و نظارت‌های ویژه‌ای از تأسیسات گردشگری و مراکز اقامتی و خدماتی در سطح استان در دستور کار کمیته ستاد قرارگرفته است.

ورود بیش از ۲ میلیون گردشگر به کشور از طریق گمرکات آذربایجان‌غربی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در ۱۰ ماه نخست سالجاری بیش از ۲ میلیون و ۱۸۹ هزار گردشگر از طریق گمرکات استان وارد کشور شده‌اند. همچنین در مدت زمان مذکوربیش از یک میلیون و ۱۶ هزار گردشگر داخلی نیز از طریق گمرکات استان به کشور وارد شده‌اند.

جباری با اظهار اینکه در ۱۰ ماه نخست سالجاری بیش از یک میلیون و ۱۷۳ هزار گردشگری ورودی خارجی نیز از گمرکات استان ثبت شده است؛ افزود: تعداد گردشگران ورودی خارجی در سال گذشته ۹۷۳ هزار و ۸۶۶ نفر اعلام شده بود که در مجموع در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۶۱۹ هزار گردشگر ورودی به کشور ثبت شده بود.

رشد بیش از ۱۹ درصدی اقامت مسافر در آذربایجان غربی

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی در ادامه به اقامت گردشگران در استان اشاره کرد و اظهار نمود: امسال یک میلیون و ۳۱۷ هزار نفر مسافر در مکان‌های اقامتی استان، اقامت داشتند و در سال گذشته نیز آمار اقامت در مراکز اقامتی استان یک میلیون و ۳۰۳ هزار نفر بود که این امار مقایسه‌ای رشد بیش از ۱۹ درصدی اقامت در سال جاری را نشان می‌دهد.

جباری با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر اقامت در واحد‌های بومگردی با استقبال خوب گردشگران و مسافران همراه بوده است، گفت: اقامت در واحد‌های بومگردی استان در سال جاری ۱۰۰ درصد بود.

او همچنین به افزایش ۴۷ درصدی بازدید از مراکز گردشگری و تفریحی در سطح استان اشاره کردو بیان نمود: امسال ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از این مراکز دیدن کرده‌اند.

انتهای پیام/ ن م 

برچسب ها: نوروز99 ، عید نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.