وقتی شوره‌های چشم دیدتان را تیره و تار می‌کند

یک متخصص چشم پزشکی گفت: بیماری چشمی «بلفاریت» به التهاب لبه پلک یا ریشه مژه‌ها گفته می‌شود و در افرادی بروز می‌کند که زمینه شوره چشم دارند.

قاسم فخرایی متخصص چشم پزشکی و فوق تخصص گلوکوم یا آب سیاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیماری چشمی «بلفاریت»، گفت: بیماری چشمی «بلفاریت» یا «التهاب پلک» به التهاب لبه پلک یا ریشه مژه‌ها گفته می‌شود و در افرادی که زمینه ابتلا به این بیماری را دارند بروز پیدا می‌کند.

او افزود: ساختار غدد چربی لبه پلک‌ها باعث بروز بیماری چشمی «بلفاریت» می‌شود که با تجمع میکروبی همراه نیست، نوع دیگر آن در افرادی بروز می‌کند که زمینه‌ شوره چشم دارند، این بیماری با تجمع میکروب و باکتری‌ها در اطراف مژه‌ها همراه است که باعث پوسته پوسته شدن و  تجمع ترشحات می‌شود.

این متخصص چشم پزشکی تصریح کرد: شوره چشمی که باعث ایجاد بیماری «بلفاریت» یا «التهاب پلک ها» می‌شود با تجمع و تحریک باکتری‌ها و آلودگی‌ در اطراف چشم، سوزش را برای افراد به ارمغان می‌آورد.

فخرایی درباره تاثیر اختلال در عملکرد غده‌های چربی لبه پلک‌ها گفت: این اختلال یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل در بروز بیماری چشمی «بلفاریت» یا «التهاب پلک» است که با تجمع باکتری و میکروب همراه نیست، اما با جوش زدن در نواحی پلک‌ها باعث آزار و اذیت افراد می‌شود و می‌تواند آرامش فرد را بگیرد.


بیشتر بخوانید: بلفاریت؛ عفونتی خفیف که در چشم‌هایتان جا خوش می‌کند +علائم و درمان


این فوق تخصص گلوکوم درباره درمان بیماری چشمی «بلفاریت» یا «التهاب پلک»، گفت: شستشوی مداوم لبه پلک ها، رعایت اصول بهداشتی، ماساژ گرم نواحی اطراف چشم‌ها با استفاده از کمپرس گرم و قرار دادن آن روی پلک‌ها باعث می‌شود تا ترشحات غده چربی به نرمی از اطراف چشم خارج شوند؛ چرا که باقی ماندن آن‌ها در ضخامت پلک باعث التهاب و سوزش می‌شود.


بیشتر بخوانید: التهاب پلک‌ها را با این روش‌ها درمان کنید


فخرایی در پایان گفت: در بعضی مواد بیماری‌های سیستمیک  با «بلفاریت» یا «التهاب پلک» مرتبط هستند که متخصصان چشم پزشکی در این صورت درمان‌های دارویی خوراکی تجویز می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار