نخستین سامانه تشخیص عابر پیاده کشور در روستای زرق آباد اسفراین راه اندازی شد

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری خراسان شمالی گفت: نخستین سامانه هوشمند تشخیص عابر پیاده کشور، در شهرستان اسفراین راه اندازی و بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حامد معروف رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: این سامانه هوشمند پیش از این در محور روستای ایرج در شهرستان اسفراین راه اندازی شده بود که اکنون ارتقاء یافته و به محور روستای زرق آباد، منتقل شده است؛ و این سیستم به طور خودکار قابلیت شناسایی عابر پیاده را دارد.

معروف افزود: این سامانه، در تاریکی، قادر به تشخیص عابر پیاده شده و با روشن شدن چراغ، حضور عابر را به راننده عبوری هشدار می‌دهد.

او با اشاره به اینکه برای این سامانه، ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است گفت: با توجه به پایین بودن هزینه کم این سامانه، می‌تواند به عنوان راهکار موثر برای پیشگیری از حادثه‌های ترافیکی عابران پیاده مورد توجه باشد.

به گفته معروف، اجرای اقدامات برای جلوگیری از بروز حادثه در محور‌های پر تردد روستایی و در مناطق مسکونی حاشیه راه‌ها در اولویت است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: عبور عرضی عابران پیاده از این محور روستایی، خطرات زیادی را برای افراد به همراه دارد.

عابران پیاده ۱۰ درصد از قربانیان حادثه‌های ترافیکی جاده‌های خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.