مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خبرداد؛

افزایش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ۴ ایستگاه جدید به ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک اضافه می‌شود.

افزایش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  رضا میرزائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از خرید ه ۷ دستگاه پایش کنترل کیفی هوا خبرداد و گفت این دستگاه‌ها با تکنولوژی بومی و استاندار‌های لازم خریداری شده و ۴ ایستگاه جدید به ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک اضافه خواهد شد.

میرزائی افزود: سیاهه انتشار آلودگی کلانشهر اراک در دست تهیه است و پیش‌بینی شده تا پایان سال نتایج آن اعلام شود.

او با اشاره به طرح جامع کاهش آلودگی هوا مصوب هیات وزیران در سال ۸۷ اضافه کرد: به‌روزرسانی این طرح در سال ۹۶ آغازشده و تا پایان سال گزارش اولیه آن ارائه خواهد شد.

برخورد با عرضه کنندگان و فروشندگان گونه‌های جانوری حیات وحش

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: با عرضه کنندگان و فروشندگان گونه‌های جانوری حیات وحش دراستان برخورد قاطع و قانونی خواهد شد و تلاش می‌کنیم ازورود هرگونه جانور غیربومی جلوگیری شود.

او ادامه داد: با توجه به درپیش بودن روز‌های پایانی سال ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی نسبت به گشت و نظارت مستمر بر مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها اقدام خواهند کرد.

میرزائی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است و مختص به مقطع و زمان خاصی نیست تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست نیازمند فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیستی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.