پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه تاغ کاری جنوب منطقه سرخه

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: در سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۲۰۰ هکتار از اراضی بیابانی منطقه جنوب صوفی آباد تاغ کاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمید رضا همتی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سرخه گفت: تخریب پوشش گیاهی مراتع، اصلی‌ترین عامل تولید گرد و غبار و بیابانزایی محسوب می‌شود، تاغ از جمله گونه‌های بسیار مقاوم به خشکی و کم آبی است و خاستگاه آن مناطق خشک و کم آب مانند شهرستان سرخه است.

او افزود: شهرستان سرخه با داشتن اراضی کویری یکی از مناطقی است که در گیر پدیده بیابانزایی است و جلوگیری از گسترش اراضی بیابانی و مهار گرد و غبار در منطقه با مشارکت مردمی محقق می‌شود و در این سال‌ها از ظرفیت مشارکت مردمی به خوبی استفاده شده است.

همتی بیان کرد: شهرستان سرخه همواره با تهدید جدی حرکت شن‌های روان و جا به جایی تپه‌های ماسه‌ای مواجه است و این وضعیت تهدید جدی برای زمین‌های کشاورزی شهرستان سرخه است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه گفت: اداره منابع طبیعی با ایجاد بادشکن‌های فیزیکی مانند کاشت درختچه‌های تاغ به کم کردن سرعت باد برای کاهش خسارت پرداخته است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.